W październiku 2004 r., w porównaniu z październikiem 2003 r., wzrosła sprzedaż "Faktu", "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej", spadła zaś średnia sprzedaż "Super Expressu" - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Średnia sprzedaż "Faktu", lidera na rynku dzienników, wyniosła w październiku tego roku 486 tys. 209 egzemplarzy, czyli o 42 proc. więcej niż przed rokiem, przy czym pierwszy numer tego dziennika ukazał się dopiero 22 października 2003 r.
Drugie miejsce wśród dzienników pod względem średniej wielkości sprzedaży w październiku zajęła "Gazeta Wyborcza".
Średnia sprzedaż tego dziennika wyniosła w październiku 2004 r. 443 tys. 673 egzemplarzy i była wyższa niż w październiku 2003 roku o 0,2 proc.
Średnia sprzedaż "Super Expressu", zajmującego trzecie miejsce, wyniosła 231 tys. 183 egzemplarzy, co oznacza spadek w stosunku do analogicznego okresu 2003 r. o 22,3 proc.
W tym czasie zwiększyła się sprzedaż czwartego z dzienników, czyli "Rzeczpospolitej". Średnia sprzedaż tego tytułu w
październiku 2004 r. wyniosła 186 tys. 323 egzemplarze, czyli o 2,26 proc. więcej niż rok wcześniej.
W okresie od stycznia do końca października 2004 r. średnia sprzedaż "Faktu" wyniosła 545 tys. 269 egzemplarzy. Średnia
sprzedaż "Gazety Wyborczej" w tym czasie wyniosła 434 tys. 951 egzemplarzy i była wyższa o 5,4 proc. niż rok wcześniej.
"Super Express" średnio sprzedawał się w ciągu dziesięciu miesięcy tego roku na poziomie 230 tys. 223 egzemplarzy, czyli o
16,1 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2003 r.
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" wyniosła w okresie od stycznia do końca października 2004 r. 183 tys. 502 egzemplarze, co oznacza spadek o 1,4 proc. wobec wyniku z porównywalnego okresu 2003 roku.
epo/ apd/ dan/ mskr/ itm/