Jedna z najbardziej znanych agencji fotograficznych na świecie zdecydowała się na nietypowy ruch przeciwko piratom. Zdjęcia można pobierać za darmo.
Getty Images, największa agencja fotograficzna na świecie, zdecydowała się zaoferować ogromną część swoich zasobów zupełnie za darmo. Portal telewizji BBC podaje, że celem jest zwalczanie piractwa.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Jedna z najbardziej znanych agencji fotograficznych na świecie zdecydowała się na nietypowy ruch przeciwko piratom. Zdjęcia można pobierać za darmo.
Getty Images, największa agencja fotograficzna na świecie, zdecydowała się zaoferować ogromną część swoich zasobów zupełnie za darmo. Portal telewizji BBCpodaje, że celem jest zwalczanie piractwa.
Agencja fotograficzne pokazuje jak korzystać z embedu zdjęć fot. Getty Images
None
None
Użytkownicy mediów społecznościowych nie przejmowali się zakazami i dowolnie korzystali ze słynnych zdjęć agencji.
Miliony fotografii, w tym popularne ujęcia Marilyn Monroe i Baracka Obamy, będą teraz dostępne bez ponoszenia kosztów, ale będzie można z nich korzystać na blogach i w mediach społecznościowych. Fotografie są umieszczone w ramce, która zawiera połączenie z powrotem z witryną Getty Images.
Agencja potwierdziła, że zdecydowała się na taki ruch, bo zrozumiała, że tysiące zdjęć były używane bez przypisania.
- Nasz kontent był już wszędzie - powiedział Craig Peters, kierownik działu rozwoju rynku w popularnej agencji. - Jeśli chcesz dziś dostać zdjęcie Getty, możesz znaleźć je bez znaku wodnego w bardzo prosty sposób - dodaje.
Getty Images udostępnia za darmo aż 35 mln fotografii. Użytkownicy mogą z nich korzystać pobierając embed. Podobny system działa na przykład w serwisie YouTube. Do wyboru jest różna tematyka zdjęć - od sportowych i modowych po zdjęcia celebrytów, w tym z rozdania Oscarów. Te ostatnie są szczególnie popularne w mediach społecznościowych takich jak Facebook i Twitter.
BBC stwierdza, że posunięcie agencji jest przyznaniem się do porażki. Oferując możliwość osadzania zdjęć, Getty Images daje do zrozumienia, że nie można skutecznie nadzorować wykorzystania swoich zasobów w każdym zakamarku internetu.
Przedstawiciele gazet, czasopism, stacji telewizyjnych i reklamodawców, którzy chcą korzystać z fotografii agencji nadal będą musieli je kupować.