Walt Disney najmocniejszy, Apple najcenniejszy

Łukasz OstruszkaŁukasz Ostruszka
opublikowano: 2016-02-01 22:00

Walt Disney jest najsilniejszą marką świata — wynika z raportu przygotowanego przez Brand Finance.

Medialny gigant wyprzedził Lego, które było najlepsze w zeszłym roku. Brand Finance przygotowuje zestawienie najsilniejszych marek na podstawie analizy m.in. znajomości marki, a także lojalności klientów, promocji i inwestycji w marketing. Walt Disney wskoczył na sam szczyt głównie dzięki sukcesowi najnowszego filmu z serii „Gwiezdne wojny”. Niezależnie od badania dotyczącego siły poszczególnych marek autorzy przygotowali także listę bazującą na wskaźnikach finansowych, czyli ranking najbardziej wartościowych marek. W tej kategorii nadal prowadzi koncern Apple, który pochwalił się niedawno rekordowymi wynikami, ale na drugą pozycję awansował internetowy gigant Google. Borykająca się ze skandalem wokół silników wysokoprężnych marka Volkswagen straciła najwięcej — wartość marki spadła o 12 mld USD. © Ⓟ

YouTube