Czytasz dzięki

Warcie opłaciły się roboty

opublikowano: 18-03-2020, 22:00

Ubezpieczyciel wcześnie wystartował z cyfrową transformacją i dziś chwali się rekordowymi wynikami. Po piętach depczą mu już jednak konkurenci.

7 mld zł — tyle składek łącznie zebrała Warta w 2019 r. Jej skonsolidowany zysk netto wyniósł 692,2 mln zł i jest najwyższy w historii działalności firmy. Z majątkowej gałęzi ubezpieczyciel zebrał ponad 6 mld zł składek. To o 8,1 więcej proc. niż rok wcześniej. Wynik netto wyniósł 660,2 mln zł, a wskaźnik ROE, który odzwierciedla rentowność kapitałów własnych spółki — 29,6 proc. To najlepszy wynik w branży, który wskazuje, w jak dobrej kondycji jest firma. Warta tłumaczy, że to w dużej mierze efekt rozwoju narzędzi do taryfikacji, opartych na analizie danych. Za ich pomocą jest w stanie zaoferować „potencjalnie nisko szkodowym klientom atrakcyjną cenę polisy”.

Nadal pracuje nad podniesieniem rentowności w tej linii biznesowej poprzez m.in. „odświeżenie wybranych produktów, rozwój systemu sprzedażowego oraz szersze wykorzystanie analizy danych”.

— Warta jest liderem automatyzacji procesów i modeli taryfikacji na polskim rynku, czego efektem są wyniki. Od jakiegoś czasu w podobne technologie inwestują jej dwaj najwięksi konkurenci: PZU i ERGO Hestia. Firmy wciąż się uczą korzystać z rozwiązań, ale z czasem będą wyciskać coraz więcej korzyści, dlatego przewaga Warty osłabnie — mówi Marcin Broda, analityk Ogmy, wydawcy „Dziennika Ubezpieczeniowego”.

Warta automatyzuje również proces likwidacji szkód majątkowych. W ubiegłym roku wdrożyła m.in. wirtualnego asystenta w call center, który przyjmuje od klientów zgłoszenia szkód, ograniczając czas oczekiwania na połączenie z konsultantem — średnio o 10 dni. Pozostali ubezpieczyciele mniej chętnie sięgają po tego typu rozwiązania w obawie, że mogą one zniechęcać klientów. Warta gra tutaj pierwsze skrzypce i zamierza kontynuować automatyzację procesów w bieżącym roku. Obecnie uczy robota rozpoznawania obrazów, aby oceniał i wyceniał szkody komunikacyjne. Dynamicznie rósł także biznes życiowy Warty. Przypis składki brutto osiągnął 972,7 mln zł, co oznacza wzrost o 20,1 proc. rok do roku. To efekt m.in. koncentracji na sprzedaży polis ochronnych ze składką regularną, gdzie Warta urosła o około 17 proc. rok do roku, podczas gdy średnia rynkowa wynosi 1,8 proc.

Sprawdź program konferencji "Robotyzacja i AI w contact center", 25 czerwca 2020, Warszawa >>

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu