Amerykański koncern medialny, który powstał w 2022 roku po przejęciu za 42 mld USD WarnerMedia przez Discovery, posiada m.in. amerykańskie stacje telewizyjne CNN, TNT, a w Polsce TVN.
- Dwa lata temu wyceny rynkowe i otoczenie, w którym działały tradycyjne spółki medialne były zupełnie inne niż są dzisiaj – tłumaczył podczas spotkania z inwestorami prezes David Zaslav. – Ten odpis to potwierdza i lepiej odzwierciedla naszą wartość w relacji do perspektyw – dodał.
Po ogłoszeniu odpisu, w handlu posesyjnym akcje Warner Bros. Discovery taniały o 11 proc. i miały najniższą cenę od kwietnia 2022 roku, kiedy ruszyły notowania koncernu po jego powstaniu.
Bloomberg zauważa, że odpis wartości telewizji jest konsekwencją utraty przez nie widzów oraz reklamodawców na rzecz mediów internetowych.
Warner Bros. Discovery miał w minionym kwartale 10 mld USD straty netto. Przychody spadły o 6,2 proc. do 9,7 mld USD. Koncern rozwija się jednak w streamingu, gdzie zwiększył liczbę subskrybentów o 3,6 mln, czyli prawie dwa razy mocniej niż oczekiwali analitycy. Przychody z reklam w streamingu sięgnęły 240 mln USD, a oczekiwano 191,4 mln.
Wcześniej w tym tygodniu The Financial Times pisał, powołując się anonimowe źródła, że władze Warner Bros. Discovery rozważają sprzedaż niektórych jej aktywów, w tym polskiej stacji TVN.
