Warszawa nareszcie wzięła się za wiaty

  • Anna Pronińska
opublikowano: 01-08-2012, 00:00

Na zaproszenie do składania ofert od dawna czekało pięć podmiotów. Wśród nich Cam Media, AMS, Clear Channel Poland.

Po ponad dwóch latach od ogłoszenia zamówienia na wymianę ponad 1580 wiat przystankowych warszawski ratusz wreszcie zaprosił potencjalnych partnerów do składania wiążących ofert. Wartość zlecenia, które będzie realizowane w formule koncesji (tryb partnerstwa publiczno-prywatnego), wynosi 80 mln zł. W grze są konsorcja Cam Media i Cam Polski Outdoor, Universum Digital i UPG Warszawa, Ströer Polska i AMS (spółka zależna giełdowej Agory) oraz samodzielnie startujące Clear Channel Poland i JCDecaux Polska.

— Firmy mają czas na składanie wiążących ofert do 8 października. Liczymy, że w tym roku wyłonimy partnera — mówi Monika Żukowska z wydziału prasowego stołecznego ratusza. Prywatny partner będzie odpowiedzialny za utrzymanie i eksploatację wiat, a zarabiać ma na wpływach z reklam.

— Na wymianę wiat w stolicy branża czekała od 1997 r., a więc od unieważnienia poprzedniego przetargu. Postępowanie PPP, a właściwie koncesyjne, trwa już dwa lata, ale czas był potrzebny, bo wszyscy uczyliśmy się nowych regulacji. Ten przetarg ma kolosalne znaczenie dla rynku reklamy zewnętrznej nie tylko w Warszawie, ale w całym kraju — uważa Marek Kuzaka, prezes AMS.

Przypomina, że w Krakowie komercyjnie wykorzystuje się o wiele więcej wiat niż w stolicy.

— Brak rozstrzygnięcia przetargu w Warszawie negatywnie wpływał na rozwój nośników typu citylight poster w Polsce. Teraz branża dostanie impuls, by móc podążać za trendami światowymi, a w samej Warszawie niemal dwukrotnie zwiększy się liczba powierzchni citylightowych — mówi Marek Kuzaka. O tym, jaką ofertę złoży konsorcjum z AMS, zdecydują władze firm po analizie dokumentów przesłanych przez miasto.

W podobnym tonie wypowiadają się inni uczestnicy postępowania.

— Firma Clear Channel Poland od lat jest aktywnie zaangażowana w rozwój oferty mebli miejskich w Warszawie, a także w innych miastach. Tym bardziej więc jesteśmy zainteresowani wzięciem udziału w ogłoszonym postępowaniu koncesyjnym — mówi Kalina Janicka, prezes Clear Channel Poland.

— Dopiero dostaliśmy materiały. Musimy je przeanalizować i zobaczyć, czy zmieniło się coś istotnego w specyfikacji przetargowej. Za wcześnie na stwierdzenie, czy złożymy ofertę — mówi Paweł Orłowski, wiceprezes Cam Media.

Nie tylko Warszawa ma ofertę wymiany wiat w PPP. Dwa postępowania, choć na mniejszą skalę, toczą się we Wrocławiu. Tam na wymianę czeka ponad 370 wiat. O zlecenie ubiegają się samodzielnie Art Marketing Syndicate, Cam Media, Ströer Polska i Clear Channel Poland.

1580 Tyle warszawskich wiat czeka na wymianę. Wartość zlecenia wynosi 80 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu