Warszawska Praga przechodzi lifting

opublikowano: 11-08-2009, 07:27

Imponujący rozmachem plan zagospodarowania okolic stadionu nie ma szans na realizację do 2012 r.

Remonty warszawskich torowisk i dróg, które ułatwią kibicom dotarcie na Pragę, idą pełną parą i zgodnie z harmonogramem. W planach są też nowe wiaty i systemy informacji pasażerskiej. Do 2012 r. po Warszawie jeździć będzie też 130 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów.

— Kluczowe torowiska już są lub będą zmodernizowane w najbliższej przyszłości. Remont wzdłuż Alej Jerozolimskich miasto ma już za sobą. Jesienią tego roku zakończy się też wymiana torowiska w alei Solidarności, a w 2010 r. rozpoczną się prace na ul. Targowej — wylicza Tomasz Andryszczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

Niestety, budowa obwodnicy praskiej od ronda Wiatraczna do ronda Żaba jest zagrożona. Według ekspertów unijnych projekt nie spełnia wymogu ekonomiki przedsięwzięcia.

 

 

Oblicze zmieni dworzec Stadion. Przebudowa będzie kosztować 8 mln zł, a prace torowe i peronowe, które przeprowadzą Polskie Linie Kolejowe (PLK), pochłoną 90 mln zł. Na razie przygotowywana jest wstępna dokumentacja projektowa. Według PKP prace powinny zakończyć się przed 2012 r., na razie nie ma zagrożenia, że nie zostaną wykonane w terminie.

Odnowiony zostanie również Dworzec Wschodni. Choć już w 2007 r. PKP zdecydowało o jego całkowitej modernizacji, dziś wiadomo, że zamiast niej, obiekt czeka przebudowa. Problemem są jak zwykle pieniądze. Dwa lata temu PKP zaczęło szukać prywatnego inwestora, który — w zamian za prawo do komercyjnego wykorzystania terenów wokół dworca — sfinansowałby jego remont. Zgłosiły się trzy firmy, ale rokowania zakończyły się fiaskiem pod koniec 2008 r.

— Trwają konsultacje. Całkowity koszt inwestycji to 700-800 mln zł, a dotacje unijne miały wynosić 250 mln zł. Jeżeli projekt nie zostanie zrealizowany, miasto przeznaczy unijną dotację na inną inwestycję drogową — budowę ulicy Nowolazurowej. Pieniądze się nie zmarnują — zapewnia rzecznik UM.

Marta Bellon

Więcej we wtorkowym "Pulsie Biznesu"
None
None

Remonty warszawskich torowisk i dróg, które ułatwią kibicom dotarcie na Pragę, idą pełną parą i zgodnie z harmonogramem. W planach są też nowe wiaty i systemy informacji pasażerskiej. Do 2012 r. po Warszawie jeździć będzie też 130 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów.

— Kluczowe torowiska już są lub będą zmodernizowane w najbliższej przyszłości. Remont wzdłuż Alej Jerozolimskich miasto ma już za sobą. Jesienią tego roku zakończy się też wymiana torowiska w alei Solidarności, a w 2010 r. rozpoczną się prace na ul. Targowej — wylicza Tomasz Andryszczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

Niestety, budowa obwodnicy praskiej od ronda Wiatraczna do ronda Żaba jest zagrożona. Według ekspertów unijnych projekt nie spełnia wymogu ekonomiki przedsięwzięcia.

 

 

Oblicze zmieni dworzec Stadion. Przebudowa będzie kosztować 8 mln zł, a prace torowe i peronowe, które przeprowadzą Polskie Linie Kolejowe (PLK), pochłoną 90 mln zł. Na razie przygotowywana jest wstępna dokumentacja projektowa. Według PKP prace powinny zakończyć się przed 2012 r., na razie nie ma zagrożenia, że nie zostaną wykonane w terminie.

Odnowiony zostanie również Dworzec Wschodni. Choć już w 2007 r. PKP zdecydowało o jego całkowitej modernizacji, dziś wiadomo, że zamiast niej, obiekt czeka przebudowa. Problemem są jak zwykle pieniądze. Dwa lata temu PKP zaczęło szukać prywatnego inwestora, który — w zamian za prawo do komercyjnego wykorzystania terenów wokół dworca — sfinansowałby jego remont. Zgłosiły się trzy firmy, ale rokowania zakończyły się fiaskiem pod koniec 2008 r.

— Trwają konsultacje. Całkowity koszt inwestycji to 700-800 mln zł, a dotacje unijne miały wynosić 250 mln zł. Jeżeli projekt nie zostanie zrealizowany, miasto przeznaczy unijną dotację na inną inwestycję drogową — budowę ulicy Nowolazurowej. Pieniądze się nie zmarnują — zapewnia rzecznik UM.

Marta Bellon

Więcej we wtorkowym "Pulsie Biznesu"

Remonty warszawskich torowisk i dróg, które ułatwią kibicom dotarcie na Pragę, idą pełną parą i zgodnie z harmonogramem. W planach są też nowe wiaty i systemy informacji pasażerskiej. Do 2012 r. po Warszawie jeździć będzie też 130 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów.

— Kluczowe torowiska już są lub będą zmodernizowane w najbliższej przyszłości. Remont wzdłuż Alej Jerozolimskich miasto ma już za sobą. Jesienią tego roku zakończy się też wymiana torowiska w alei Solidarności, a w 2010 r. rozpoczną się prace na ul. Targowej — wylicza Tomasz Andryszczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

Niestety, budowa obwodnicy praskiej od ronda Wiatraczna do ronda Żaba jest zagrożona. Według ekspertów unijnych projekt nie spełnia wymogu ekonomiki przedsięwzięcia.

 

 

Oblicze zmieni dworzec Stadion. Przebudowa będzie kosztować 8 mln zł, a prace torowe i peronowe, które przeprowadzą Polskie Linie Kolejowe (PLK), pochłoną 90 mln zł. Na razie przygotowywana jest wstępna dokumentacja projektowa. Według PKP prace powinny zakończyć się przed 2012 r., na razie nie ma zagrożenia, że nie zostaną wykonane w terminie.

Odnowiony zostanie również Dworzec Wschodni. Choć już w 2007 r. PKP zdecydowało o jego całkowitej modernizacji, dziś wiadomo, że zamiast niej, obiekt czeka przebudowa. Problemem są jak zwykle pieniądze. Dwa lata temu PKP zaczęło szukać prywatnego inwestora, który — w zamian za prawo do komercyjnego wykorzystania terenów wokół dworca — sfinansowałby jego remont. Zgłosiły się trzy firmy, ale rokowania zakończyły się fiaskiem pod koniec 2008 r.

— Trwają konsultacje. Całkowity koszt inwestycji to 700-800 mln zł, a dotacje unijne miały wynosić 250 mln zł. Jeżeli projekt nie zostanie zrealizowany, miasto przeznaczy unijną dotację na inną inwestycję drogową — budowę ulicy Nowolazurowej. Pieniądze się nie zmarnują — zapewnia rzecznik UM.

Marta Bellon

Więcej we wtorkowym "Pulsie Biznesu"

Remonty warszawskich torowisk i dróg, które ułatwią kibicom dotarcie na Pragę, idą pełną parą i zgodnie z harmonogramem. W planach są też nowe wiaty i systemy informacji pasażerskiej. Do 2012 r. po Warszawie jeździć będzie też 130 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów.

— Kluczowe torowiska już są lub będą zmodernizowane w najbliższej przyszłości. Remont wzdłuż Alej Jerozolimskich miasto ma już za sobą. Jesienią tego roku zakończy się też wymiana torowiska w alei Solidarności, a w 2010 r. rozpoczną się prace na ul. Targowej — wylicza Tomasz Andryszczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

Niestety, budowa obwodnicy praskiej od ronda Wiatraczna do ronda Żaba jest zagrożona. Według ekspertów unijnych projekt nie spełnia wymogu ekonomiki przedsięwzięcia.

 

 

Oblicze zmieni dworzec Stadion. Przebudowa będzie kosztować 8 mln zł, a prace torowe i peronowe, które przeprowadzą Polskie Linie Kolejowe (PLK), pochłoną 90 mln zł. Na razie przygotowywana jest wstępna dokumentacja projektowa. Według PKP prace powinny zakończyć się przed 2012 r., na razie nie ma zagrożenia, że nie zostaną wykonane w terminie.

Odnowiony zostanie również Dworzec Wschodni. Choć już w 2007 r. PKP zdecydowało o jego całkowitej modernizacji, dziś wiadomo, że zamiast niej, obiekt czeka przebudowa. Problemem są jak zwykle pieniądze. Dwa lata temu PKP zaczęło szukać prywatnego inwestora, który — w zamian za prawo do komercyjnego wykorzystania terenów wokół dworca — sfinansowałby jego remont. Zgłosiły się trzy firmy, ale rokowania zakończyły się fiaskiem pod koniec 2008 r.

— Trwają konsultacje. Całkowity koszt inwestycji to 700-800 mln zł, a dotacje unijne miały wynosić 250 mln zł. Jeżeli projekt nie zostanie zrealizowany, miasto przeznaczy unijną dotację na inną inwestycję drogową — budowę ulicy Nowolazurowej. Pieniądze się nie zmarnują — zapewnia rzecznik UM.

Remonty warszawskich torowisk i dróg, które ułatwią kibicom dotarcie na Pragę, idą pełną parą i zgodnie z harmonogramem. W planach są też nowe wiaty i systemy informacji pasażerskiej. Do 2012 r. po Warszawie jeździć będzie też 130 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów.

— Kluczowe torowiska już są lub będą zmodernizowane w najbliższej przyszłości. Remont wzdłuż Alej Jerozolimskich miasto ma już za sobą. Jesienią tego roku zakończy się też wymiana torowiska w alei Solidarności, a w 2010 r. rozpoczną się prace na ul. Targowej — wylicza Tomasz Andryszczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

Niestety, budowa obwodnicy praskiej od ronda Wiatraczna do ronda Żaba jest zagrożona. Według ekspertów unijnych projekt nie spełnia wymogu ekonomiki przedsięwzięcia.

 

 

Oblicze zmieni dworzec Stadion. Przebudowa będzie kosztować 8 mln zł, a prace torowe i peronowe, które przeprowadzą Polskie Linie Kolejowe (PLK), pochłoną 90 mln zł. Na razie przygotowywana jest wstępna dokumentacja projektowa. Według PKP prace powinny zakończyć się przed 2012 r., na razie nie ma zagrożenia, że nie zostaną wykonane w terminie.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Odnowiony zostanie również Dworzec Wschodni. Choć już w 2007 r. PKP zdecydowało o jego całkowitej modernizacji, dziś wiadomo, że zamiast niej, obiekt czeka przebudowa. Problemem są jak zwykle pieniądze. Dwa lata temu PKP zaczęło szukać prywatnego inwestora, który — w zamian za prawo do komercyjnego wykorzystania terenów wokół dworca — sfinansowałby jego remont. Zgłosiły się trzy firmy, ale rokowania zakończyły się fiaskiem pod koniec 2008 r.

— Trwają konsultacje. Całkowity koszt inwestycji to 700-800 mln zł, a dotacje unijne miały wynosić 250 mln zł. Jeżeli projekt nie zostanie zrealizowany, miasto przeznaczy unijną dotację na inną inwestycję drogową — budowę ulicy Nowolazurowej. Pieniądze się nie zmarnują — zapewnia rzecznik UM.

Marta Bellon

Więcej we wtorkowym "Pulsie Biznesu"
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane