Warto inwestować w wizerunek

Dorota Kaczyńska
08-12-2003, 00:00

Mimo trwającej dekoniunktury w branży budowlanej, producenci stosowanych w niej materiałów mogą zapewnić sobie równomierny zbyt.

Spółka Porta KMI System z Ełku należy do grupy Porta, w której skład wchodzą także firma matka, czyli Porta KMI Poland, oraz Porta KMI Metal i Porta KMI Fornir. Porta KMI Poland rozpoczęła działalność na polskim rynku 11 lat temu i obecnie uchodzi za lidera wśród producentów drzwi. Jak zapewnia Krzysztof Walus, dyrektor ds. marketingu w Porta KMI Poland, grupa może poszczycić się najszerszą ofertą drzwi na polskim rynku. Jej produkty znajdują odbiorców także poza granicami kraju. Udział eksportu w obrotach całej grupy w 2002 r. wynosił 13 proc.

Budowanie marki

— Spółka Porta KMI System zaczęła działalność w 2000 r. Specjalizuje się w produkcji ościeżnic regulowanych Porta-System. W krótkim czasie staliśmy się wiodącym producentem w tej branży — przekonuje Krzysztof Walus.

W roku 2001 grupa powiększyła się o kolejne spółki — Porta KMI Metal, produkującą ościeżnice metalowe, oraz firmę o nazwie Porta KMI Fornir, która wytwarza wysokiej jakości drzwi w okleinach naturalnych.

Zdaniem Krzysztofa Walusa, receptą na zwiększenie udziałów firmy w rynku jest rozszerzanie asortymentu. Ponadto spółka stawia na umacnianie swojej marki w świadomości konsumentów. W tym celu rozpoczęła w 2003 r. ogólnopolską kampanię reklamową.

— Nasze założenia i przyjęty sposób ich realizacji wydają się skuteczne. Wzrost obrotów firmy jest szczególnie widoczny na tle konkurencji. Na podstawie obrotów z 2002 r. oraz naszej dotychczasowej sprzedaży w 2003 r. Portę można uznać za największego producenta drzwi w Polsce — twierdzi Krzysztof Walus.

Spółka planuje dalszą ekspansję na rynkach zagranicznych. Obecnie buduje fabrykę w Rumunii, której otwarcie planowane jest na lato 2004 r.

Poprawa konkurencyjności

Zdaniem Krzysztofa Walusa, trudna sytuacja na rynku budowlanym dotyka jednak każdego, i nawet najlepsi odczuwają jej negatywne skutki. Spółce Porta udaje się jednak zachować stabilną pozycję dzięki znacznemu wykorzystaniu produktów firmy do remontów obiektów już istniejących.

— W ten sposób mogliśmy się do pewnego stopnia uniezależnić od koniunktury na rynku budowy nowych mieszkań i domów. Kolejne wyzwania stawia przed naszą spółką wejście Polski do Unii Europejskiej. Porta musi się odnaleźć w nowych warunkach —mówi Krzysztof Walus.

Cel ten firma zamierza osiągnąć podążając jednocześnie dwiema drogami. Z jednej strony chce jak najszybciej wypełnić formalne uwarunkowania dotyczące obrotu drzwiami na rynku unijnym.

— Będziemy także kłaść nacisk na poprawę konkurencyjności, sukcesywnie rozszerzając naszą ofertę o nowe atrakcyjne wzory drzwi oraz utrzymując jakość naszych wyrobów — zapowiada Krzysztof Walus.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Kaczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gazele - oferta rekalamowa / Warto inwestować w wizerunek