Warto znać trendy e-commerce

SŁAWOMIR ZAWADZKI, wiceprezes zarządu, p.o. prezesa zarządu Banku Pocztowego S.A. (materiał partnera Bank Pocztowy)
aktualizacja: 21-04-2017, 17:06

Wkrótce poznamy e-Gazele Biznesu — firmy działające na rynku e-commerce, które wyłonione zostaną w organizowanym już trzeci rok z rzędu rankingu tych najdynamiczniejszych.

Bank Pocztowy ma zaszczyt być jednym z pomysłodawców tej prestiżowej nagrody oraz — również po raz trzeci — Partnerem rankingu.

Czekając na laureatów rankingu e-Gazel Biznesu, już dziś z pełnym przekonaniem możemy mówić o niezmiennie rosnącym rynku handlu internetowego.

Zmieniają się jednak konsumenci oraz — co naturalne, w miarę poznawania zalet i wygody zakupów w sieci — oczekiwania i preferencje dotyczące sposobu ich realizacji.

Jak pokazują badania, obniża się dolna granica wiekowa osób kupujących w internecie. Niektóre dane mówią już o 15-latkach, dla których e-zakupy są czymś normalnym. Z drugiej strony coraz bardziej otwarte na nowe technologie są także osoby w wieku powyżej 50 lat. Dla handlujących w sieci to szansa, ale i wyzwanie związane ze znalezieniem optymalnego sposobu dotarcia do tak różnych wiekowo potencjalnych klientów.

Dziś, w odróżnieniu od sytuacji sprzed zaledwie kilku lat (dla postępu technologicznego to cała wieczność), nie wystarczy serwis internetowy

umożliwiający zapełnienie swojego koszyka produktami wyświetlanymi na monitorze komputera. Klienci oczekują multikanałowości pozwalającej na rozpoczęcie procesu zakupowego z użyciem jednego urządzenia, np. laptopa, a następnie kontynuacji i zakończenia go poprzez dokonanie płatności z użyciem innego — smartfona czy tabletu.

Wspomniany monitor to dziś znacznie częściej wyświetlacz, do wielkości którego obraz dopasowuje się automatycznie — dzięki technologii projektowania stron internetowych RWD (Responsive Web Design). By skutecznie konkurować na rynku, nie można ignorować takich trendów, szczególnie że do takiego „wielourządzeniowego” sposobu kupowania przyznaje się już ok. 60 proc. e-konsumentów.

My jako bank wiemy o tym, pracując nad EnveloBankiem — cyfrową marką Banku Pocztowego, która dzięki swoim funkcjonalnościom będzie atrakcyjną propozycją dla wszystkich tych, dla których naturalnym środowiskiem jest internet. Na pewno wiedzą o tym również przyszłe e-Gazele Biznesu, a więc uczestnicy rankingu, do udziału w którym serdecznie zachęcam.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SŁAWOMIR ZAWADZKI, wiceprezes zarządu, p.o. prezesa zarządu Banku Pocztowego S.A. (materiał partnera Bank Pocztowy)

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / / Warto znać trendy e-commerce