Watykan coraz bardziej "zielony"

DI, PAP
opublikowano: 08-12-2010, 07:33

Watykan staje się coraz bardziej ekologiczny i pozytywnie ocenia bilans oszczędności energii, jakie uzyskał w  ciągu dwóch lat, które minęły od instalacji paneli słonecznych na dachu Auli Pawła VI. Pisze o tym watykański dziennik "L'Osservatore Romano".

Gazeta podała, że od końca listopada 2008 roku dzięki panelom na dachu auli papieskich audiencji wyprodukowano ponad 898 megawatów energii elektrycznej. To zaś oznacza, że uniknięto emisji blisko 629 ton dwutlenku węgla oraz zaoszczędzono 89 ton ropy naftowej.

Dziennik podkreślił, że Aula Pawła VI, zbudowana w 1971 roku, stała się "zielonym sercem Watykanu" i "nadzwyczajnym symbolem wykorzystywania energii odnawialnej".

Jednocześnie, przypomniano, że realizacja tego projektu zdobyła międzynarodowe uznanie. Ponadto w 2009 roku zainstalowano w Watykanie system "solar cooling" ( słonecznego chłodzenia), co pozwala na przekształcanie energii słonecznej w termiczną i chłodniczą. Także to pozwoliło na ogromne, przyjazne środowisku oszczędności - dodała gazeta. Zwróciła uwagę, że tym samym Watykan "umacnia swą pozycję w awangardzie" w tym sektorze.

Jednocześnie "L'Osservatore Romano" ujawniło, że za Spiżową Bramą wyklucza się wykorzystanie energii, wytwarzanej przez wiatr ze względu na zbyt rzucające się w oczy wysokie instalacje oraz hałas. Natomiast obecnie rozważana jest możliwość wykorzystania energii z biomasy.

Przytoczono słowa gubernatora Państwa Watykańskiego kardynała Giovanniego Lajolo: "będziemy zawsze starać się stosować do zasad cnotliwego postępowania na rzecz odpowiedzialnej ekologii".

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane