Ważne dane: ulubione marki polaków

AT
opublikowano: 11-05-2011, 00:00

84%

Taki odsetek Polaków uważa Nestlé za markę najbardziej godną zaufania — wynika z badania European Trusted Brands, przeprowadzonego po raz 10 przez Reader’s Digest. Marka była nie tylko najczęściej rozpoznawalna, ale i wysoko oceniona pod względem jakości. Nestlé i Nokia (numer dwa w Polsce), były także w czołówce europejskiej. Polacy wyróżnili też m.in. Volkswagena, Toshibę, Orange, TPSA, PKO BP, PZU, Itakę, PKN Orlen, Avon, Żywiec-Zdrój, Biedronkę i TVN.

okiem eksperta

Cenimy to, co wybieramy

Janusz Czapiński, psycholog społeczny

Najczęściej spotykaną przy polskich drogach stacją benzynową jest Orlen, ubezpieczycielem mającym największą liczbę klientów jest PZU, a największym bankiem detalicznym jest w Polsce PKO BP. I te właśnie marki są najczęściej spontanicznie wskazywane przez rodaków. Są pewne wyjątki. Na przykład telewizja TVN nie ma największego zasięgu i oglądalności, a mimo to jest wskazywana częściej niż TVP. Bywa również tak, że marka mniej rzucająca się w oczy wygrywa w kategorii jakości i innych ważnych dla konsumenta atrybutów. Przykładem jest Volvo, marka najwyżej oceniona w badaniu właśnie za jakość. Generalnie, cenimy bardziej to, co wybieramy, a wybieramy zazwyczaj to, co częściej jest eksponowane. To sprawia, że marki, które raz zawładnęły wyobraźnią nie łatwo jest zdeklasować.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy