Ważny zysk i długo nic

Połowy przedsiębiorców poza chęcią szybkiego zysku nie obchodzi nic innego. Prawie drugie tyle ceni także inne wartości.

Rzetelna Firma zbadała przedsiębiorców pod kątem społecznej odpowiedzialności biznesu. Z badania wynika, że aż 49,3 proc. firm kieruje się w biznesie chęcią szybkiego zarobku i nic poza tym. Prawie drugie tyle, 42,5 proc. ankietowanych, twierdzi jednak, że przedstawiciele polskich firm patrzą na działalność bardziej kompleksowo i pamiętają o satysfakcji klienta, działaniach proekologicznych czy akcjach charytatywnych.

Wiele firm wciąż nie rozumie, że prowadzenie biznesu społecznie odpowiedzialnego przynosi wymierne korzyści (FOT. lusi/RGB Stock)
Zobacz więcej

Wiele firm wciąż nie rozumie, że prowadzenie biznesu społecznie odpowiedzialnego przynosi wymierne korzyści (FOT. lusi/RGB Stock)

— Niespełna połowa przedsiębiorstw, która uważa, że stosuje dobre praktyki biznesowe, to mało. Widać jeszcze wiele firm nie rozumie, że prowadzenie biznesu społecznie odpowiedzialnego przynosi wymierne korzyści. Rozwijając swoje relacje z interesariuszami, dostawcami czy środowiskiem lokalnym podnosimy przecież wartość firmy, a to przynosi zysk — mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Zaznacza jednak, że aby te wymierne korzyści się pojawiły, strategię CSR trzeba wpisać w długofalowe plany firmy, a za tym idą procedury, mierniki efektywności i stały dialog z interesariuszami. Jednorazowa akcja charytatywna czy wyjazd integracyjny pracowników nie wystarczą.

Z badania wynika także, że 14 proc. firm nie widzi sensu w dbałości o relacje biznesowe czy pracownicze, a 28 proc. nie ma na ten temat zdania.

Ponadto badani przedsiębiorcy wskazywali największe wartości w biznesie. Najczęściej pojawiała się troska o jakość usług i satysfakcję klientów, na drugim wiedza i profesjonalizm, a na trzecim uczciwość i przejrzystość.

Właściciele firm uznają też takie wartości, jak elastyczność, szacunek do otoczenia, pasja i zaangażowanie. Dla najmniejszej liczby przedsiębiorców wartością w prowadzeniu biznesu jest natomiast pomoc słabszym, konkurencyjność, działanie na rzecz środowiska lokalnego, patriotyzm oraz wspieranie krajowej gospodarki. Zdaniem Waldemara Sokołowskiego, szczególnie martwi trzecia pozycja uczciwości i przejrzystości.

— Zarówno w kwestii kapitału społecznego, jak i zaufania mamy jeszcze wiele do zrobienia — twierdzi prezes Rzetelnej Firmy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu