PB Po Godzinach
Partnerem cyklu EKO jest logo Provident

Wdrożenia czas zacząć

opublikowano: 13-02-2013, 00:00

Mobilność, chmura, analiza biznesowa… Jakie tendencje zdominują rynek ERP w najbliższych miesiącach?

Technologia cloud computingu, funkcjonalności do zarządzania danymi, w tym business intelligence (BI), platformy do integracji infrastruktury IT firmy to — według Piotra Krzysztoporskiego, dyrektora konsultingu w spółce Epicor — główne tendencje na rynku systemów ERP.

KONIECZNOŚĆ: Polscy przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi, jak istotne dla rozwoju firmy jest wdrożenie aplikacji do zarządzania informacją — mówi Piotr Krzysztoporski, dyrektor konsultingu w Epicorze. [FOT. ARC]
KONIECZNOŚĆ: Polscy przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi, jak istotne dla rozwoju firmy jest wdrożenie aplikacji do zarządzania informacją — mówi Piotr Krzysztoporski, dyrektor konsultingu w Epicorze. [FOT. ARC]
None
None

Jak twierdzi, dostępny w rozwiązaniach tej klasy zestaw narzędzi jest jednak na tyle rozbudowany, że raczej trudno oczekiwać, aby w 2013 r. doszło do jakiejś rewolucji czy przełomu. Za to można się spodziewać, że nowinki, które dotąd były w biznesie jedynie tematem rozmów, staną się wreszcie przedmiotem wdrożeń.

Używać zamiast mieć

— Z badania Epicor zrealizowanego pod koniec 2012 r. wynika, że już 14 proc. firm rozważa wdrożenie modelu cloud computing. To bardzo duży odsetek, jeśli uwzględnimy analizy rynku sprzed kilku lat. Pozytywna tendencja przełoży się na rozwój całego segmentu rozwiązań chmurowych, zaś dostęp do danych będzie najważniejszym zagadnieniem w najbliższym czasie — przewiduje dyrektor Krzysztoporski.

A Rafał Mróz, dyrektor ds. systemu Asseco WAPRO ERP w firmie Asseco Business Solutions, dodaje, że zainteresowanie programami w chmurze rośnie z roku na rok i jest coraz bardziej zauważalne także w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Wiąże się to — jego zdaniem — z rosnącą potrzebą unowocześniania firm, podnoszenia ich konkurencyjności i chęcią optymalizacji kosztów.

— Korzystając z chmury, można zastosować bardzo elastyczny model rozliczeń i w efekcie doprowadzić do sytuacji, że płaci się wyłącznie za realnie wykorzystywane zasoby. Pozwala to na błyskawiczne i płynne dostosowywanie kosztów do wielkości i skali biznesu, tymczasem własną infrastrukturę trzeba stale rozwijać i serwisować — wskazuje Rafał Mróz.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Kierunek — integracja

Wraz ze wzrostem liczby danych biznesowych rośnie potrzeba ich analizy i raportowania. Polscy przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi, jak istotne dla rozwoju firmy jest wdrożenie aplikacji do zarządzania informacją. BI staje się funkcjonalnością systemów ERP, o którą najczęściej pytają firmy zaraz po wdrożeniu podstawowych narzędzi.

— Niezmiennym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszą się systemy integrujące. Firm nie stać na wdrażanie systemów od podstaw co kilka lat, a rozwój technologii i rynku wymusza wprowadzanie modyfikacji czy nowszych wersji. W takiej sytuacji platformy integrujące stają się ważnym elementem infrastruktury przedsiębiorstwa, który daje większą swobodę zarządzania — twierdzi Piotr Krzysztoporski.

Kolejny kierunek rozwoju systemów do zarządzania firmą to mobilność. Nie ma co do tego wątpliwości Przemysław Kosek, dyrektor zarządzający w branży przemysł w spółce Infovide- Matrix. Zwraca uwagę na próby łączenia nowoczesnych technologii konsumenckich z charakterystycznymi dla biznesu rozwiązaniami klasy ERP, CRM czy BI. Smartfony i tablety służą już nie tylko do komunikacji, ale także dają dostęp do firmowej sieci w każdym momencie i niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy.

— Budowanie przewagi konkurencyjnej jest realizowane zarówno poprzez błyskawiczne pozyskiwanie i analizę informacji, jak i przez natychmiastowy ich transfer czy oczywisty, intuicyjny sposób ich prezentacji. To zaś przekłada się na szybkość podejmowanych decyzji biznesowych, ale także ich trafność — uważa dyrektor Kosek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane