Wedel rozpoczyna wielką ofensywę

  • Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 12-01-2012, 00:00

Producent słodyczy wyda na działania marketingowe związane z EURO 2012 kilkadziesiąt milionów złotych

Takich fajerwerków na rynku słodyczy już dawno nie było. Firma Lotte Wedel, która została sponsorem narodowym turnieju piłkarskiego EURO 2012, ujawniła wczoraj oszałamiający rozmachem plan działań marketingowych przygotowany specjalnie na tę imprezę. Wedel wprowadzi na rynek z tej okazji specjalną gamę produktów, jak np. biało-czerwone Ptasie Mleczko, czekoladowe figurki maskotek turnieju, ale też czekolady w nowych smakach i gramaturach. Rusza też wielka akcja promocyjna, w której konsumenci za zakupy produktów marki Wedel mogą wygrać bilety na mecze. W sumie firma zamierza rozdać w loterii konsumenckiej aż 1090 podwójnych wejściówek. Markę będzie też wspierać specjalna reklama telewizyjna, którą przygotowało dla firmy słynne studio filmowe BUF, mające na swoim koncie takie hity, jak „Matrix” czy „Avatar”. W dodatku w czasie turnieju na dachu warszawskiej fabryki Wedla zostanie uruchomione plenerowe studio Telewizji Polskiej, z widokiem na Stadion Narodowy.

Wyścig gigantów

Ile Lotte Wedel zapłaci za to wszystko i na jakie efekty liczy?

— W sponsoring i inne działania marketingowe związane z EURO 2012 r. zainwestujemy w sumie kilkadziesiąt milionów złotych. Liczymy na to, że działania te przyniosą nam co najmniej kilkuprocentowy wzrost sprzedaży — mówi Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający firmy Lotte Wedel.

Dzięki ofensywie Wedel ma szansę umocnić pierwszą pozycję na rynku wyrobów czekoladowych. Jego wartościowe udziały przekraczają 14 proc. i tylko nieznacznie przewyższają udziały Kraft Foods (ponad 13 proc.), który też ma ambitne plany marketingowe. — Będziemy w tym roku mocno wspierać nasze marki czekoladowe — zapowiada Agnieszka Kępińska, rzecznik Kraft Foods.

Nie tylko jedzenie

Do turnieju szykuje się też nasz drugi narodowy sponsor.

— Przygotowujemy obecnie dla naszych klientów specjalne konkursy, w których będą mogli wygrać bilety na mecze. Wkrótce klienci Pekao będą też mogli nabywać i posługiwaćsię okolicznościowymi kartami kredytowymi i debetowymi. Zainteresowanie klientów jest ogromne — mówi Arkadiusz Mierzwa, rzecznik Banku Pekao.

Podkreśla, że decyzja o sponsorowaniu imprezy była dla jego firmy postawieniem kropki nad i, bo już od kilku lat jest zaangażowana w finansowanie inwestycji związanych z przygotowaniami polskich miast do tej imprezy (m.in. budowy stadionów i lotnisk). Poza tym jako „oficjalny bank” EURO 2012, zapewni obsługę finansową UEFA w Polsce podczas turnieju.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu