Znamy już potencjalnych wykonawców oraz zaproponowane przez nich ceny w ramach przetargu ogłoszonego w marcu przez Centralny Port Komunikacyjny. Zamówienie dotyczy opracowania dokumentacji projektowej – budowlanej i wykonawczej – oraz budowy sieci dróg dojazdowych nr 5, 7 i 11 wchodzących w zakres zadań podstawowych. Dodatkowo obejmuje zamówienie opcjonalne na drogę dojazdową nr 4.
Najniższą cenę zaoferowała węgierska Duna (66,2 mln zł i 26,8 mln zł) i jako jedyna mieści się e budżecie ustalonym przez zamawiającego.
Inne oferty przekraczają przewidywany budżet. Na liście oferentów znalazły się także: Trakcja (ok. 75 mln zł i 25 mln zł), polsko-hiszpański Budimex (120,6 mln zł i 24,4 mln zł) oraz polski Mirbud (85,7 mln zł i 28,8 mln zł). Najdroższą ofertę złożył austriacki Strabag (107 mln zł i 22,6 mln zł).
Na realizację tego przedsięwzięcia CPK zamierza przeznaczyć 93,6 mln zł brutto, z czego ponad 67,11 mln zł przypada na zamówienie podstawowe, a 29,19 mln zł – na opcjonalne.
Zamówienie uzupełnia tzw. etap 3, obejmujący drogi dojazdowe nr 1, 6 i 8 oraz opcjonalną nr 9. Oferty na ten etap poznaliśmy w ubiegły piątek. Najtańszą złożyła Trakcja (125,6 mln zł i 10 mln zł), należąca do PKP Polskich Linii Kolejowych. Oba postępowania prowadzone są w trybie przetargu nieograniczonego.