Wejście na rynek pomimo pandemii

opublikowano: 15-01-2021, 17:12

Branża kosmetyczna w kryzysie? Tak, ale są też pozytywne wyjątki. Właśnie rusza nowa polska marka działająca w tym sektorze.

Z raportu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (PZPK) wynika, że branża kosmetyczna też cierpi na sytuacji związanej z koronawirusem. Dużym ciosem dla niej były przestoje w produkcji wynikające z obostrzeń, trudności w pozyskaniu surowców i w transporcie, a także mniejsze zamówienia. Większość firm w początkowym okresie pandemii znacznie ograniczyła swoją działalność. Tak zrobiło 80 proc. spółek z obrotami powyżej 50 mln EUR i 62 proc. mikroprzedsiębiorców. Już we wrześniu firmy kosmetyczne nieco lepiej oceniały wpływ pandemii na swoją działalność, ale do normalności jeszcze daleko.

– Odbudowanie sprzedaży do poziomu sprzed pandemii zajmie firmom kosmetycznym pewnie kilkanaście miesięcy, przy założeniu, że sytuacja epidemiczna będzie się poprawiać – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna PZPK.

Mimo ogólnie trudnej sytuacji są też pozytywne wyjątki. Oreka – tak nazywa się nowa polska marka kosmetyczna, którą właśnie wprowadziła na rynek dr Izabela Zawisza. Proponuje ona wielofunkcyjne kostki do demakijażu, które mają zastąpić kilka produktów: mleczko do demakijażu, peeling, żel myjący i tonik. Jej hasła przewodnie to minimalizm, ekologia i zero waste. Właścicielka firmy zapewnia, że kostki nie zawierają plastiku, a zamiast standardowej folii są opakowane w biodegradowalną warstwę ochronną.

– To wszystko po to, żeby dbać o skórę i środowisko – mówi Izabela Zawisza.

Produkty nowej marki są już dostępne w niektórych drogeriach i aptekach online. Firma wchodzi na rynek w trudnym momencie i jej założycielka zdaje sobie z tego sprawę.

– Licząc na otwarcie sklepów i galerii rozwijamy też sprzedaż stacjonarną. Kostki Oreka pojawią się w sklepach w Gdyni i w Warszawie. Jestem zaskoczona, że pomimo pandemii, nowa i nieznana marka została ciepło przyjęta na rynku i pozytywnie przez niego oceniona – mówi dr Izabela Zawisza.

Założycielka marki jest aktywnym naukowcem i doświadczonym przedsiębiorcą. Ma na koncie cztery zgłoszenia patentowe.

Podczas studiów doktoranckich w Polskiej Akademii Nauk w Instytucie Biochemii i Biofizyki, wspólnie z promotorem opracowała koncept molekuły, która blokuje wchłanianie przez skórę jonów niklu, niwelując skutki alergii niklowej. Wyniki swoich badań skomercjalizowała.

W 2015 r. dzięki wsparciu anioła biznesu założyła firmę badawczo-rozwojową KF Niccolum. Półtora roku później wprowadziła na rynek kosmeceutyk chroniący przed alergią kontaktową, a w 2018 r. markę kosmetyków Neuv, zawierającą technologię metal screen. Przez dwa lata pełniła funkcję prezesa tej firmy.

Była też zaangażowana, jako wspólnik, w tworzenie spółki eksportowej w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Obecnie koncentruje się na realizacji własnych projektów badawczych i marce Oreka. Planuje wyjście z nią na rynek australijski, chiński i amerykański.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane