Więcej bezpłatnych e-szkoleń dla firm

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2020-12-18 15:02

“Efektywność energetyczna w MŚP”, “Badanie rynku i testowanie produktów” - to nowe kursy w bazie Akademii PARP.

Na przedstawicieli biznesu, którzy chcą podnosić kwalifikacje, czeka łącznie ok. 30 szkoleń.

Cenne wskazówki:
Cenne wskazówki:
Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w PARP, podkreśla, że badania rynkowe pomagają przedsiębiorcom podejmować decyzje biznesowe.

— Akademia Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) to narzędzie, które oferuje darmowy dostęp do kursów bez konieczności wychodzenia z domu — mówi Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w PARP.

Do najpopularniejszych szkoleń należą m.in. „Jak założyć własną firmę?” i „Media społecznościowe w biznesie”.

W ostatnim czasie PARP uruchomiła kolejny kurs „Efektywność energetyczna w MŚP”.

– To zagadnienie jest szczególnie ważne dla przedsiębiorców, którzy chcą obniżyć koszty eksploatacyjne firm i zwiększać zyski z prowadzonej działalności. Opłacalne, sprawne wprowadzanie procesu efektywności energetycznej w przedsiębiorstwach wymaga wiedzy. Od czego zacząć wdrażanie zmian dotyczących gospodarowania energią w firmie? Co to jest audyt energetyczny? Między innymi na te pytania odpowiada wspomniane szkolenie – podkreśla Michał Polański.

Przedstawiciele PARP zwracają uwagę na korzyści związane z efektywnością energetyczną w firmach. Wśród nich wymieniają zwiększenie możliwości produkcyjnych za tę samą cenę oraz zużycie mniejszej ilości energii do ogrzewania, chłodzenia lub oświetlenia pomieszczeń.

Inny nowy kurs w ofercie PARP to „Badanie rynku i testowanie produktów”.

– Wśród przedsiębiorców istnieje powszechna opinia, że prowadzenie badań rynkowych jest opłacalne tylko dla dużych firm i korporacji, które stać na ponoszenie tego typu kosztów. Nic bardziej mylnego. Badania rynkowe powinny być prowadzone również przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Ważny jest tylko odpowiedni dobór wspomnianych badań i usług dla konkretnej firmy. Dzięki nim przedsiębiorcy łatwiej podejmują decyzje biznesowe i otrzymują wiedzę na temat tego, jakich błędów należy się wystrzegać, a jakie działania podejmować, aby uzyskać właściwy wynik projektu – przekonuje Michał Polański.

Interaktywna platforma PARP jest przeznaczona dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw i ich pracowników. Mogą oni zgłaszać zapotrzebowanie na nowe szkolenia na stronie www.akademia.parp.gov.pl.