Czytasz dzięki

Więcej czasu na Krajowe Klastry Kluczowe

opublikowano: 05-08-2020, 22:00

PARP wydłużyła o dwa miesiące konkurs dla przedsiębiorstw, które zrzeszone pod jednym szyldem prowadzą wspólne projekty.

Przedsiębiorcy działający w grupie mogą ubiegać się o granty z poddziałania 2.3.3 POIR („Umiędzynarodowienie Krajowych Klastrów Kluczowych”) do 30 września. Pierwotnie konkurs Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), którego budżet wynosi 28,5 mln zł, miał zakończyć się 30 lipca. O pomoc mogą starać się firmy będące członkami Krajowych Klastrów Kluczowych, które chcą rozwijać projekty na rynkach zagranicznych. Każde przedsięwzięcie ma szansę na wsparcie w wysokości 8 mln zł.

— Krajowe Klastry Kluczowe skupiają firmy, instytuty badawcze i organizacje pozarządowe o istotnym znaczeniu dla gospodarki. Dajemy im dodatkowe dwa miesiące na przygotowanie niezbędnej dokumentacji w ostatniej już edycji konkursu — mówi Monika Lorbiecka z departamentu internacjonalizacji przedsiębiorstw w PARP.

Działający w klastrach przedsiębiorcy mogą liczyć na dofinansowanie usług, które ułatwią im podbój nowych rynków. Co ważne, oferta zrzeszonych pod jednym szyldem firm powinna dotyczyć produktów zaawansowanych technologicznie. Beneficjenci będą mogli przeznaczyć dofinansowanie na usługiszkoleniowo-doradcze, współpracę międzynarodową, dostęp do zagranicznej infrastruktury B+R i udział w kongresach. Wydatki na przedsięwzięcia muszą być uzasadnione. Ponadto projekty powinny wpisywać się w jedną z krajowych inteligentnych specjalizacji. Eksperci sprawdzą, czy przygotowana przez przedsiębiorców wspólna oferta jest innowacyjna i związana z działalnością B+R.

Istotna jest również współpraca tych firm. Nie mogą być one przypadkowo dobrane, działać w różnych sektorach i na różnych rynkach. Wsparcie wyniesie do 80 proc. wartości projektu, natomiast wkład własny beneficjenta — co najmniej 20 proc. całkowitego kosztu przedsięwzięcia.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane