Polscy majsterkowicze wydają coraz więcej pieniędzy.
W 2016 r. wartość rynku DIY (od angielskiego do it yourself), czyli artykułów budowlanych, remontowych, dekoracyjnych i ogrodowych, kupowanych tak przez klientów indywidualnych, jak też instytucje, skoczyła o ponad 5 proc. — do prawie 52 mld zł. W tym roku tempo wzrostu, jak podaje firma badawcza PMR, ma być podobne. Według analityków PMR, to zasługa rosnącej chęci do przeprowadzania remontów, która wynika z tego, że Polacy — m.in. dzięki programowi 500+ — mają więcej pieniędzy do wydania. Klienci indywidualni oraz fachowcy pracujący na ich zlecenie odpowiadają za 57 proc. wartości rynku DIY. Kupują najczęściej w specjalistycznych marketach, wśród których liderem jest Castorama, należąca do brytyjskiej grupy Kingfisher i kontrolująca 12 proc. rynku. W pierwszej piątce pod względem udziałów są jeszcze francuskie sieci Leroy Merlin i Bricomarche, niemiecka OBI i rodzima PSB-Mrówka.

Podpis: Marcel Zatoński