Więcej outsourcingu

DI
opublikowano: 2012-12-10 00:00

Komentarz

TOMASZ WALENCIAK

dyrektor agencji doradztwa personalnego ManpowerGroup

Są w Polsce agencje doradztwa personalnego z tradycjami. Starają się zachować wizerunek, na który pracowały przez lata, ale też korygują swoje strategie, by dostosować się do wymagań rynku, a także dostarczać innowacyjnych rozwiązań.

Zmiany w działaniach agencji doradztwa personalnego były widoczne już w 2011 r., kiedy większy nacisk zaczęły kłaść nie tylko na dostosowywanie się, ale również na kreowanie trendów. W przyszłym roku będziemy obserwowali nasilenie tej tendencji. Wpisuje się w nią dążenie do coraz większej specjalizacji w konkretnych sektorach i rozwiązaniach, by możliwie jak najlepiej towarzyszyć klientom w tym trudnym okresie.

I coraz bardziej akcentuje się elementy, w których agencja czuje się mocna, np. Manpower Group, bazując na bogatym doświadczeniu i najważniejszych dla firmy działaniach, stawia na szukanie i rozwój rozwiązań innowacyjnych, jak outsourcing. Pozwala to zwiększyć efektywność i zoptymalizować działania. W 2013 r. łatwiej zapewne będzie przetrwać agencjom o ugruntowanej pozycji, które mają ogromne doświadczenie i rozumieją biznes.