Więcej sportu w Discovery

Eurosport zwiększy czas transmisji krajowych wydarzeń. Od 2016 r. będzie poszerzony o tzw. polskie okno.

Discovery kupowało wart 900 mln EUR Eurosport przez dwa lata. Ma już całość udziałów i wprowadza swoje porządki.

— Do tej pory komunikowaliśmy emocje, teraz komunikujemy pasje. Całość zmiany koncentruje się wokół 4P: praw sportowych, promocji, platform i produkcji — mówi Olgierd Dobrzyński, szef na Europę Środkową Discovery Networks i Eurosport. Eksperci komentują wydarzenia na miejscu, platforma internetowa Eurosport Player ma nowe funkcje, a najważniejsze — wkrótce Eurosport będzie miał dużo miejsca dla kolejnych relacji.

Kanał Eurosport 2 od nowego roku będzie poszerzony o tzw. polskie okno — produkcje przeznaczone tylko dla naszego kraju. Pojawią się w nim polskie reklamy.

— Otwiera to możliwości zakupu kolejnych lokalnych praw sportowych — mówi Olgierd Dobrzyński. Eurosport ma prawa do ponad 100 dyscyplin, w tym dużą część na wyłączność — obejmują one mecze ekstraklasy, Ligi Europejskiej, Bundesligi, kluczowe wyścigi kolarskie, turnieje tenisa ziemnego i igrzyska olimpijskie. Discovery wykupił za 1,3 mld EUR prawa do ich transmisji w latach 2018-24.

— Naszą ambicją jest, by płomień olimpijski palił się cały rok. Mamy pomysły na wiele produkcji dla Eurosportu i Discovery Channel, wykorzystując dostęp do archiwów MKOl. Możemy emitować programy dokumentalne o sportowcach czy wydarzenia z ich przeszłości — mówi Olgierd Dobrzyński.

Discovery rozpoczyna negocjacje z największymi polskimi nadawcami. Zgodnie z rozporządzeniem KRRiT musi im zaoferować możliwość retransmisji igrzysk. Polska jest jednym z większych krajów, w których nadawany jest program Discovery. Nieprzypadkowo Warszawa jest centralą koncernu na 109 krajów. Nie cieszy się jednak przychylnością regulatora — po po raz drugi nie dostał zgody na udział multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

— Po raz kolejny preferowane są polskie firmy. Dopuszczenie Discovery, dużej firmy międzynarodowej, przyczyniłoby się do rozwoju naziemnej telewizji cyfrowej i pomogłoby osiągnąć większy sukces twórcom naziemnej TV — mówi Olgierd Dobrzyński.

Część pomysłów z wniosków do KRRiT Discovery wykorzysta w istniejących kanałach, a w 2016 r. podwoi polską produkcję. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Więcej sportu w Discovery