Jak w pełni wykorzystać potencjał wynikający z rodzinnego charakteru firmy? Na jakie zagrożenia wynikające ze struktury takiego biznesu trzeba się przygotować? Tego można będzie się dowiedzieć, uczestnicząc w programie „Firmy Rodzinne 2”, organizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych i spółkę Pro Design.
To ostatni dzwonek na zgłoszenia — nowa edycja projektu rusza 3 października w Poznaniu. Program ma na celu podniesienie konkurencyjności rynkowej biznesów opartych na więzach rodzinnych. Jest przeznaczony dla mikro-, małych i średnich firm, w których pracuje minimum dwóch członków rodziny, co najmniej jeden ma istotny wpływ na zarządzanie, a rodzina ma znaczące udziały w przedsiębiorstwie. W najbliższej poznańskiej edycji na przedsiębiorców czekają konferencje szkoleniowe, cykle trzech dwudniowych warsztatów rozwojowych i spotkania mentoringowe.
Zajęcia będą dotyczyły m.in. budowy marki i strategii w familijnym biznesie, delegowania zadań oraz komunikacji i rozwiązywania konfliktów w rodzinie i firmie. Uczestnicy dostaną profesjonalną diagnozę konkretnych potrzeb i problemów wynikających ze specyfiki ich firm i rodzin. W każdej edycji bierze udział średnio 65 osób.