Wielka piątka Sebastiana Kulczyka

Przeszli przez akcelerację w InCredibles i zdobyli rekomendację najbogatszego Polaka. Teraz swoje start-upy chcą rozwijać za granicą

Nazwisko Kulczyk na krajowym rynku działa jak magnes… tym bardziej, gdy pada w kręgu przedsiębiorców, którzy na ścieżkę biznesu dopiero wchodzą.

BIZNES Z EKSTRA WSPARCIEM:
Zobacz więcej

BIZNES Z EKSTRA WSPARCIEM:

Zdaniem Sebastiana Kulczyka, prezesa Kulczyk Investments (trzeci od lewej), polskie start-upy coraz lepiej sobie radzą na rynku. Dużą satysfakcję da mu posiadanie udziału w rozwoju globalnego, wywodzącego się z Polski „jednorożca”. Na razie oficjalnie przedstawia spółki, które zakończyły akcelerację w jego akceleratorze InCredibles Marek Wiśniewski

Nie dziwi więc, że na zaproszenie Sebastiana Kulczyka, prezesa Kulczyk Investments (KI), do współpracy w ramach akceleratora InCredibles zgłosiło się ponad 420 start-upów. Liczyły na biznesową wiedzę, nowe kontakty, wsparcie w rozwoju produktu i rynkową rekomendację. Pojawiły się też ciche nadzieje na inwestycje. Ale drogę od aplikacji do finałowej prezentacji, jaka odbyła się 12 grudnia w Warszawie, przejść mogło tylko pięć wybranych firm.

— Program był szyty na miarę. Wybieraliśmy więc te projekty, których profil pokrywał się z naszymi kompetencjami biznesowymi. Ostateczny kształt akceleracji krok po kroku wypracowywaliśmy ze spółkami. Chcieliśmy pomóc im w usystematyzowaniu ich działalności, przedstawić je funduszom venture capital i ułatwić kontakty zagraniczne. Jednym z elementów, jaki decydował o wyborze, były perspektywy rozwoju start-upów za granicą — zaznacza Sebastian Kulczyk.

Biznesowe wsparcie

Projekt był finansowany przez KI, a prowadzony we współpracy m.in. z Campus Warsaw, IBM czy fundacją Startup Poland. — Większość spółek, które trafiły do InCredibles, ma rosnące przychody, klientów i prowadzi swoje firmy lub ich oddziały za granicą. Akcelerator miał im pomóc ulepszyć produkty i usługi, poszerzyć bazę kontaktów biznesowych i wskazać najlepsze dla nich rynki i strategie do dalszego rozwoju — wyjaśnia Piotr Pietrzak, dyrektor ds. technologii i innowacji w IBM, członek jury i mentor akceleratora InCredibles.

W gronie „oszlifowanych” już startupowych diamentów Kulczyka znalazły się: spółka Archdesk ERP, rozwijająca oprogramowanie do zarządzania dla firm budowlanych, Hotailors oferująca rozwiązania dla agencji turystycznych, Radio Net Media z platformą AdSonos, pozwalającą na umieszczanie reklam w rozgłośniach radiowych z wykorzystaniem cyfrowego streamingu, Tidio (rozbudowany komunikator ułatwiający kontakt firm z klientami, pracuje także nad kreatorem botów) i UserEngage, firma rozwijająca platformę automatyzującą i personalizującą działania marketingowe, ułatwiającą pracę także zespołom sprzedaży i wsparcia klienta.

— Nasza platforma została już wdrożona w ponad 260 firmach. Mamy klientów m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii. Wiemy jednak, że musimy się wciąż uczyć i być przygotowani na szybki wzrost skali działalności.

Wzięliśmy udział w InCredibles, chcąc czerpać z doświadczenia innych — mówi Lech Gorlewicz z UserEngage.

Skok na głęboką wodę

Uczestnicy InCredibles otrzymali wsparcie ponad 30 mentorów z całego świata i pakiet warsztatów organizowanych w Polsce i w Londynie. Będą nadal promowani oraz przedstawiani partnerom biznesowym i inwestorom. A czy w któryś z projektów zdecyduje się zainwestować Sebastian Kulczyk? — Na rynku venture capital liczą się tzw. smart money. Na świecie start-upy nie szukają już wyłącznie pieniędzy, ale także współpracy, wsparcia i wiedzy biznesowej. Pod tym względem również polski rynek vc staje się coraz bardziej usystematyzowany i dojrzały. To istotne zwłaszcza w kontekście rozwoju firm poza krajem. A obecnie, zwłaszcza w odniesieniu do biznesów internetowych, rynki lokalne przestają mieć znaczenie, myśleć trzeba w kategoriach globalnych — dodaje Sebastian Kulczyk. © Ⓟ

Wywiad wideo z Sebastianem Kulczykiem możesz obejrzeć na pb.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Wielka piątka Sebastiana Kulczyka