Pasażerów warszawskiego portu znów czekają utrudnienia. W piątek Porty Lotnicze ogłosiły przetarg na całkowitą modernizację dawnego Terminalu 1 i integrację z oddanym kilka lat temu do użytku terminalem T2.
— Budynek ma 20 lat, a jego stan techniczny wymaga remontu. Skorzystamy z okazji, żeby połączyć nową i starą część portu w jedną. Inaczej zostanie zorganizowana obsługa pasażera — będzie więcej stanowisk i inaczej zaplanowana kontrola bezpieczeństwa. To pozwoli na zwiększenie przepustowości — mówi Przemysław Przybylski, rzecznik Lotniska Chopina w Warszawie.
W ubiegłym roku (do 25 grudnia) Okęcie obsłużyło ponad 9 mln pasażerów. W trakcie zaplanowanych na ponad dwa lata prac klienci lotniska będą musieli zmieścić się w tej drugiej, nowszej części portu.
— Prowadziliśmy analizy przepustowości i będzie trochę ciaśniej, ale na pewno znajdzie się miejsce dla wszystkich pasażerów — obiecuje rzecznik lotniska.
Przebudowa ma ruszyć po zakończeniu EURO 2012 w sierpniu tego roku. UE dołoży do inwestycji90 mln zł. Większość potrzebnej kwoty, czyli 210 mln zł, Okęcie weźmie z już wyemitowanych obligacji. Przetarg jest ograniczony, o wyborze wykonawcy zdecydują dwa czynniki: cena (waga 75) oraz zastosowane technologie (25).