Wirtualna ekspansja MSP

opublikowano: 12-09-2016, 22:00

E-biznes Facebook wprowadził nowe narzędzia, które pomogą firmom rozwijać działalność i zdobywać klientów za granicą

Media społecznościowe nie tylko ułatwiają komunikację między ludźmi, ale też pozwalają markom się rozwijać. Obecnie ponad miliard ludzi na Facebooku obserwuje profile firm z zagranicy. Ponadto aż 85 proc. polskich użytkowników portalu polubiło profile jednej lub więcej rodzimych firm MSP, a 65 proc. obserwuje co najmniej jedno przedsiębiorstwo z zagranicy. Jak zauważają eksperci giganta z Menlo Park, kraje, z których pochodzi najwięcej firm, z którymi połączeni są Polacy korzystający z Facebooka, to kolejno Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Niemcy, Francja oraz Holandia. Natomiast polskie przedsiębiorstwa są szczególnie popularne wśród Czechów korzystających z Facebooka. Głównym czynnikiem rozwoju każdej firmy jest pozyskiwanie nowych klientów. W odpowiedzi na potrzeby biznesu Facebook postanowił wprowadzić nowe narzędzia, które dadzą szansę młodym firmom wejść na rynek regionalny, a regionalnym biznesom stać się globalnymi.

PODĄŻAJ ZA KLIENTEM: Za pośrednictwem portalu przedsiębiorcy mogą docierać tam, gdzie już od dawna są ich konsumenci — podkreśla Ciaranow Quilty, dyrektor SMB w Facebooku.
Zobacz więcej

PODĄŻAJ ZA KLIENTEM: Za pośrednictwem portalu przedsiębiorcy mogą docierać tam, gdzie już od dawna są ich konsumenci — podkreśla Ciaranow Quilty, dyrektor SMB w Facebooku. ARC

— Małe i średnie przedsiębiorstwa są fundamentem gospodarek na całym świecie, także w Polsce. One są źródłem wzrostu gospodarczego i dają nowe miejsca pracy. O ich sukcesie lub porażce decyduje zdolność pozyskiwania nowych klientów. Ograniczone zasoby, w tym brak wystarczającej ilości czasu, sprawiają, że znajdowanie nowych klientów na zagranicznych rynkach jest jeszcze większym wyzwaniem. Facebook demokratyzuje marketing dla niewielkich przedsiębiorstw — wszystkie otrzymują te same narzędzia, dzięki którym mogą łatwo i efektywnie się rozwijać, bez względu na rozmiar, miejsce, branżę czy poziom umiejętności — komentuje Ciaranow Quilty, dyrektor SMB w Facebooku.

Ułatwią dotarcie

Nowe narzędzia są dostępne dla wszystkich polskich przedsiębiorców. Pierwsze dotyczy pozyskiwania klientów w nowych krajach — od teraz firmy mogą korzystać z nowej funkcji, która ułatwi im dotarcie do konsumentów o podobnych preferencjach za granicą. Aby jej użyć, należy załadować listę istniejących klientów lub osób potencjalnie zainteresowanych zakupem. Kolejna funkcjonalność dotyczy znajdowania nowych krajów do rozwoju biznesu i jest przeznaczona dla wszystkich przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć liczbę pobrań lub konwersji na stronie. Kiedy przedsiębiorca skorzysta z tej opcji, Facebook wyświetli reklamy w wybranych regionach i zoptymalizuje wysyłkę do krajów, w których jest największe zainteresowanie produktem. Ponadto, aby pomóc firmom w usprawnianiu strategii dotyczących globalnych kampanii, w najbliższym czasie serwis zaprezentuje nowe webinary oraz poradnik poświęcony międzynarodowym technikom marketingowym.

— Z badań opublikowanych przez McKinsey’a wynika, że połowa osób na Facebooku jest połączona z kimś z zagranicy. To trzy razy więcej niż rok temu. Co druga osoba postrzega siebie jako obywatela świata. Ludzie coraz powszechniej korzystają z komputerów i telefonów do poznawania oferty biznesu. Obecność małych i średnich firm online ma więc fundamentalne znaczenie, a Facebook jest tu najlepsza platformą — zwraca uwagę Ciaranow Quilty. Na Facebooku aktywnie promuje się ponad 60 milionów niewielkich przedsiębiorstw z całego świata. — Przede wszystkim dlatego, że jest darmowy, łatwy w użyciu i dobrze działa na urządzeniach mobilnych. Właściciele firm wykorzystują Facebooka w biznesie, bo wiedzą, jak go używać — założenie strony firmowej jest tak samo proste jak prywatnego profilu. A Facebook dociera tam, gdzie już są ich klienci — dodaje Ciaranow Quilty.

Na podbój świata

Na polskim rynku jest coraz więcej firm, które już odnoszą międzynarodowe sukcesy dzięki działaniom na Facebooku. Jedna z nich to 4 Love Polka Dots — producent artystycznych, robionych ręcznie zaproszeń ślubnych. Założycielką marki jest Małgorzata Bartosiewicz. Przy produkcji zatrudnia głównie starsze, samotne kobiety, które — jak podkreśla — otrzymują w ten sposób nową energię do życia.

— Facebook pomógł nam w międzynarodowym rozwoju. Choć produkcja zaproszeń odbywa się w Wałbrzychu, to dzięki kampaniom reklamowym ze zdefiniowanymi grupami odbiorców możemy docierać do potencjalnych klientów na całym świecie, od Nowego Jorku po Dubaj. Rozwijamy się globalnie, jednocześnie silnie wspierając lokalną gospodarkę — opowiada Małgorzata Bartosiewicz. Kolejny przykład to start-up Body Boom produkujący zdrowe kosmetyki, których głównym składnikiem jest m.in. kawa. Markę stworzyli Jakub Marzec i Ariel Adamski. Mimo że ich firma ma zaledwie dziesięć miesięcy, dzięki obecności na najważniejszych targach branżowych zdążyli zyskać uznanie na arenie międzynarodowej. Twórcy marki skupiali się na obecności w mediach społecznościowych i budowaniu wizerunku marki. Jako jedni z pierwszych zdecydowali się wykorzystać Instagram do promocji swoich produktów. Takie podejście było kluczem do powodzenia zarówno na Instagramie, jak i Facebooku. Do promocji wykorzystują całe spektrum formatów reklamowych. Dzięki nim ok. 30-40 proc. ruchu na stronie pochodzi z mediów społecznościowych.

 

60 mln Tylu użytkowników Facebooka na świecie polubiło profile jednej lub więcej firm MSP z Polski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu