Wirtualna Polska przejęła Wirtualne Media

Kamil ZatońskiKamil ZatońskiMarcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2024-01-12 07:55

Wirtualna Polska sfinalizowała przejęcie Wirtualnych Mediów, portalu, który zajmuje się mediami, reklamą, public relations oraz marketingiem.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Nie podano wartości transakcji, a sam komunikat nie spełnił warunków cenotwórczego (nie pojawił się w ESPI).

Wirtualne Media działają od 2000 r. Portal jest największym serwisem poświęconym telewizji, radiu, prasie, internetowi, nowym technologiom, public relations i badaniom marketingowym w Polsce. Miesięcznie odwiedza go ponad 3 mln internautów, a codzienny newsletter trafia do 47 tys. odbiorców.

Na czele Wirtualnychmediów założyciela portalu zastąpiła już Ewa Świstuniuk, która wcześniej przez lata pracowała (m.in. jako członkini zarządu) w grupie Infor, wydającej m.in. Dziennik Gazetę Prawną.

– Przed portalem Wirtualne Media otwiera się zupełnie nowy rozdział. Mam ambicję, aby serwis wspierał profesjonalizację branży, dlatego będziemy poszerzać jego działalność w kolejnych segmentach. Chcemy budować wokół niego społeczność specjalistów, a w ten sposób również wzmacniać rolę mediów i podnosić standardy. Jako autonomiczna część Grupy WP skupimy się na analizowaniu nowych trendów oraz ich wpływu na świat mediów, reklamy i PR – mówi Ewa Świstuniuk, prezeska spółki Wirtualnemedia.pl.

WPH po trzech kwartałach ubiegłego roku miała 1,08 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 43 proc. więcej niż rok wcześniej. Wykazała przy tym 326 mln zł skorygowanej EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację), co oznacza wzrost o 25 proc. Zarabia przede wszystkim na sprzedaży reklam i subskrypcji, a także na serwisach turystycznych. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy holding kupił m.in. Audiotekę i zainwestował w abonamentowy serwis książkowy Legimi.