Wirus wzmocnił suplementy [PODCAST]

opublikowano: 15-12-2020, 10:00

Polacy rocznie kupują 240 mln opakowań suplementów diety. Wartość tego rynku w Polsce to ok. 6 mld zł, a nasz kraj jest czwarty w Europie pod względem wielkości - wynika z raportu firmy Sundose. Przed nami są Włochy, Wielka Brytania i Niemcy. O ile rynek ten wzrósł w tym roku? Jaki wpływ miała na niego pandemia? Czy w tym czasie łykamy więcej witamin, suplementów niż wcześniej? O tym dziś porozmawiamy. A naszym gościem jest Michał Gołkiewicz, współzałożyciel i prezes Sundose.

- Rynek suplementów jest bardzo duży, bo w samej Polsce jest on wart około 5-6 mld złotych. Polska jest bodajże czwartym rynkiem w Unii Europejskiej. Jest to duży rynek, szybko rozwijający się. Widzimy też, że jest to rynek, który się bardzo dynamicznie zmienia. Myślę, że jest ciekawe to, że standardowo w skali roku ten rynek rośnie około 3 proc. rok do roku. Natomiast w samym okresie od 24 lutego do 10 maja widzieliśmy wzrost sprzedaży suplementów i leków bez recepty o około 39 proc. Widzimy, że sama sytuacja z COVID-19 jeszcze napędziła ten rynek, co jest tym ciekawsze w mojej ocenie - mówi Michał Gołkiewicz, współzałożyciel i prezes Sundose.

- Widzimy, że Polacy lubią się suplementować i to suplementowanie w kontekście samych trendów się zmienia. Warto powiedzieć też o tym z jakich produktów Polacy korzystają. Widzimy, że prym wiedzie magnez, witamina C, a także witamina D, żelazo, potas i wapń. To są produkty, które są najczęściej kupowane - dodaje prezes Sundose.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane