Wita pociągowy bar

DCZ
opublikowano: 14-01-2010, 14:58

To jedyna w Polsce firma wyspecjalizowana w kompleksowej obsłudze osób podróżujących pociągami pasażerskimi.

Głównym odbiorcą usług Warsu jest PKP Intercity. Obsługa pasażerów w wagonach sypialnych obejmuje 49 połączeń krajowych i międzynarodowych (stan na koniec 2008 r.). Oferta gastronomiczna jest dostępna w 110 składach pociągów spółki PKP Intercity. W 2008 r. Wars dysponował 388 wagonami, w tym 189 sypialnymi, 92 z miejscami do leżenia, 18 restauracyjnymi, 89 barowymi i 4 restauracyjnymi niemieckich kolei Deutsche Bahn.

Strategia spółki do 2012 r. zakłada zróżnicowanie źródeł przychodów, umacnianie pozycji rynkowej poprzez kontynuację rebrandingu, optymalizację systemu logistyki obu głównych obszarów działalności, podjęcie współpracy z przewoźnikami wchodzącymi na polski rynek, wprowadzenie systemu zarządzania jakością, kompleksowe usługi hotelowe w pociągach i gastronomiczne dla kibiców Euro 2012.

Na początku 2008 r. Wars rozpoczął proces odświeżania swojej marki. Zakłada modernizację wagonów restauracyjnych, wprowadzenie nowej oferty gastronomicznej i stałe podnoszenie kwalifikacji personelu.

Pierwszą próbę prywatyzacji spółki przeprowadzono jesienią 2001 r. Mieli w niej wziąć udział pracownicy, którzy mieli kupić akcje firmy. Ale w lutym 2002 r. zamknięto tę procedurę bez rozstrzygnięcia.

Teraz prywatyzacja ma się odbyć w trybie negocjacji na podstawie publicznego zaproszenia. Termin składania ofert upływa 23 listopada 2009 r. o godzinie 12. Skarb Państwa ma 49,98 proc., a PKP Intercity 50,02 proc. akcji spółki. Zatrudnienie to 511 osób. Najliczniejszą grupę zawodową — ponad 300 osób — są konduktorzy wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia.

Prezentacja nowego wagonu Wars
Prezentacja nowego wagonu Wars
None
None
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane