Witaj, bracie, na pokładzie!

Konkurs „Siła przyciągania” — case study laureata, Puls Biznesu
opublikowano: 02-04-2018, 22:00

Od firmy Objectivity można się uczyć, jak sprawniej i szybciej integrować pracownika z zespołem

Najważniejsze są pierwsze wrażenia. To, jak zostaliśmy powitani w nowej pracy: czy ktoś — zwykle bezpośredni przełożony lub personalny — pokazał nam biuro, przedstawił zespołowi, wprowadził w obowiązki. Onboarding (w wolnym tłumaczeniu: przyjęcie na pokład) to inwestycja w pracownika. Jeśli na dzień dobry doświadczy serdeczności, prawdopodobnie odwdzięczy się lojalnością, motywacją i zaangażowaniem. Tego wymaga niepisana reguła wzajemności.

Zanim zatrudniona osoba pojawi się w firmie, mogą minąć trzy miesiące. Ten czas próbujemy wykorzystać na lepsze poznanie się — mówi Karolina Gonet, osobisty asystent lidera zespołu w Objectivity.[
Zobacz więcej

CZEKAJĄC

Zanim zatrudniona osoba pojawi się w firmie, mogą minąć trzy miesiące. Ten czas próbujemy wykorzystać na lepsze poznanie się — mówi Karolina Gonet, osobisty asystent lidera zespołu w Objectivity.[ Fot. Marek Wiśniewski

Najskuteczniejsze programy adaptacji to te, które każą dbać o zatrudnionego na długo, zanim pojawi się w firmie. Jak to wygląda na przykładzie polskiego oddziału brytyjskiej spółki Objectivity Bespoke Software Specialists (OBSS)? — Na zrekrutowane osoby czasem musimy czekać trzy miesiące. Wysyłamy im powitalne e-maile, w których dokładnie opisujemy, co je czeka w pierwszych dwóch dniach. Opowiadamy im też o trzech pierwszych miesiącach. Nie dość tego: by pokazać, jak są dla nas ważni, wysyłamy im paczki powitalne z firmowymi gadżetami — mówi Karolina Gonet, osobisty asystent lidera zespołu w Objectivity.

Gra o talenty

We wprowadzanie nowych pracowników w OBSS włącza się wiele osób, także spoza działu HR i środowiska menedżerskiego. Nic dziwnego, że właśnie ta firma jest laureatem konkursu „Siła przyciągania”, zorganizowanegoprzez redakcję „Pulsu Biznesu” wraz z partnerami: Work Service, PwC i Orange Polska, który honoruje przedsiębiorstwa tworzące nietuzinkowe kampanie w dziedzinie employer brandingu. Wrocławski software house został wyróżniony w kategorii „Wdrożenie nowego pracownika”.

— Wysoka rotacja kadr jest jednym z głównych wyzwań naszej branży. Programiści, a szerzej — informatycy — to pupile pracodawców. Mogą przebierać w ofertach zatrudnienia i podbijać swoje oczekiwania finansowe. Jeśli jednak firma dba o swój wizerunek już na etapie rekrutacji, zapewnia kandydatom przyjazną atmosferę i szybki feedback, łatwiej jej się mierzyć z problemami personalnymi — wskazuje Karolina Gonet.

Co przyniosła doceniona przez kapitułę konkursową kampania Objectivity? W ciągu pięciu miesięcy udało się jej zatrudnić ponad stu fachowców i sprawić, że żaden nie odszedł. W przypadku sektora IT to naprawdę ogromny sukces.

Frontem do człowieka

Objectivity od lat angażuje się społecznie i udowadnia, że jego najważniejszym kapitałem są ludzie. W 2016 r. pisaliśmy w „Pulsie Biznesu”, że — wraz z sześcioma innymi firmami IT z Wrocławia — OBSS objął patronatami łącznie 14 gimnazjów i liceów. Celem inicjatywy było zachęcenie nastolatków do podjęcia pracy w branży nowych technologii. Natomiast w 2012 r. informowaliśmy, że Objectivity może pochwalić się Godłem Programu „Inwestor w Kapitał Ludzki”, przyznawanym przez magazyn „Personel i Zarządzanie”.

Dolnośląska spółka zajęła również pierwsze miejsce na Liście Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2017 opublikowanej przez Great Place to Work — w kategorii średnich podmiotów (poniżej 500 osób). Zadecydowało o tym wiele czynników. W OBSS panuje przyjazna atmosfera, prowadzony jest program rozwijania talentów, a prawie 60 proc. specjalistów zatrudniono z rekomendacji pracowników. © Ⓟ

50 tys. Tylu programistów brakuje w Polsce. W UE deficyt specjalistów od nowych technologii może wkrótce sięgnąć 900 tysięcy — wynika z szacunków Komisji Europejskiej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Konkurs „Siła przyciągania” — case study laureata, Puls Biznesu

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Witaj, bracie, na pokładzie!