Wizerunek, który sprzedaje

opublikowano: 28-11-2016, 22:00

Rozwój zawodowy: Budowanie marki osobistej za pośrednictwem mediów społecznościowych może okazać się kluczem do kariery

Wraz z rozwojem nowych technologii coraz łatwiejsze staje się budowanie wizerunku zawodowego, a co za tym idzie — również marki swojej firmy. Kluczem do świadomej realizacji celów związanych z pracą stają się media społecznościowe, blogi, podcasty czy webinaria. W Polsce do najpopularniejszych platform, dzięki którym każdy może zarządzać swoim wizerunkiem jako pracodawca bądź pracownik, należą serwisy LinkedIn i Goldenline. Z tego pierwszego korzysta w kraju już ok. 1,3 mln specjalistów, natomiast drugi przyciągnął 2,2 mln osób. Jednak dziś wirtualne CV to za mało, aby przykuć uwagę pracodawcy bądź potencjalnego partnera biznesowego.

— Budowanie swojego wizerunku w sieci i dzielenie się wiedzą potrafi otworzyć wiele drzwi i zdobyć wielu klientów — przekonuje Wojtek Wawrzak, prawnik.
Zobacz więcej

POMAGAJ I ROZWIJAJ SIĘ:

— Budowanie swojego wizerunku w sieci i dzielenie się wiedzą potrafi otworzyć wiele drzwi i zdobyć wielu klientów — przekonuje Wojtek Wawrzak, prawnik. ARC

— Serwisy takie jak LinkedIn czy Goldenline to dla rekruterów wciąż jedno z podstawowych źródeł informacji o kandydatach. Jednak na rynku pracy szczególną uwagę zwracamy na osoby, które idą o krok dalej i korzystają też z innych możliwości budowania swojej marki osobistej — np. dzielą się wiedzą podczas wydarzeń branżowych lub za pomocą kanałów online, np. w trakcie webinariów czyli internetowych szkoleń. Dla pracodawcy to informacja, że dana osoba świadomie planuje swoją ścieżkę kariery i jest zorientowana na rozwój kompetencji. Mitem jest przekonanie, że tzw. personal branding nie jest istotny w branżach, w których panuje rynek pracownika. Tego rodzaju narzędzia nie są przeznaczone dla osób, które szukają jakiejkolwiek oferty pracy, ale dla tych, którzy mają jasno określone cele zawodowe — mówi Magdalena Kuś, menedżer zasobów ludzkich w GFT Polska.

Dziel się wiedzą

O tym, że budowanie swojego wizerunku w sieci i dzielenie się wiedzą potrafi otworzyć wiele drzwi, przekonał się Wojtek Wawrzak, prawnik specjalizujący się w obsłudze branży kreatywnej i freelancerów, autor bloga praKreacja.pl, który otrzymał tytuł Bloga Roku 2015.

— Bloga, który w przystępny sposób opisuje zagadnienia prawne, z którymi zmagają się przedsiębiorcy, założyłem jeszcze na studiach. To jego popularność pozwoliła mi na otworzenie własnej firmy prawnej krótko po uzyskaniu dyplomu i zaistnienie na rynku, na którym jako wyznacznik jakości usług najczęściej przyjmuje się staż pracy. Szacuję, że dziś ok. 70 proc. moich klientów to właśnie czytelnicy bloga — wyjaśnia Wojtek Wawrzak.

Swoją wiedzą w sieci postanowił dzielić się także Kyle Simpson, ekspert w dziedzinie języka programistycznego JavaScript. Opublikował on serie swoich książek, zarówno w tradycyjnej formie papierowej, jak i online. Zostały one przetłumaczone na wiele języków, w tym na polski. Obecnie jest uważany za jednego z największych autorytetów w swojej dziedzinie.

— Do pisania swoich książek wybrałem otwarte medium — każdą z nich publikuję w serwisie GitHub. Wiele osób miało styczność z moimi tekstami jedynie za pośrednictwem internetu. Ma to również taką zaletę, że za każdym razem, kiedy chcę zaktualizować treść którejś z książek, podmieniam po prostu plik dostępny online — mówi Kyle Simpson.

Po pierwsze autentyczność

Niezależnie od wybranego kanału, budując wizerunek swój lub firmy, ważne jest, aby pamiętać o autentyczności i wyborze specjalizacji. — Zagadnienia prawne związane z branżą kreatywną były mi od zawsze bliskie, m.in. dlatego, że obracanie się w tym środowisku było dla mnie czymś naturalnym. Zawężenie tematyki bloga pozwoliło mi wyróżnić się na tle dość licznej konkurencji. Moim priorytetem jest to, aby publikowane treści były przystępne i zrozumiałe dla potencjalnych czytelników. W ten sposób zrywam trochę z wizerunkiem nieprzystępnego, posługującego się hermetycznym językiem prawnika — tłumaczy Wojtek Wawrzak.

— Ważne, aby wizerunek zawodowy był spójny z tym, co rzeczywiście nas interesuje, i kierunkiem, w którym chcemy się rozwijać. Autentyczność jest kluczem do budowania relacji ze społecznością, zarówno w codziennym życiu, jak i online. Taka osoba ma szansę stać się kimś kształtującym opinie w środowisku, a także wiarygodnym ambasadorem pracodawcy, co jest szczególnie cenne dla firm — podsumowuje Magdalena Kuś.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Wizerunek, który sprzedaje