Wizjoner ekspansji zagranicznej

DI
opublikowano: 08-12-2020, 20:00

Arkadiusz Muś, prezes firmy Press Glass, otrzymał Nagrodę Specjalną i tytuł Wizjonera ekspansji zagranicznej.

Nagroda specjalna: Arkadiusz Muś, Press Glass

Polsko-szwedzkie joint-venture Press Glass bez większego powodzenia zajmowało się produkcją szyb zespolonych. W 1992 r. upadającą firmę z kiepskimi maszynami, zatrudniającą tylko 16 osób, wykupił pochodzący z Częstochowy Arkadiusz Muś, absolwent prawa na Uniwersytecie Śląskim i były prokurator. Jak zaznacza, nic wówczas nie wiedział o szkle. Mimo to szybko wprowadził spółkę na ścieżkę nieustannego wzrostu. W Polsce częstochowskie przedsiębiorstwo oszkliło większość galerii handlowych i biurowców oraz wiele reprezentacyjnych obiektów (w tym warszawskie wieżowce Q22, hotel InterContinental, Złotą 44 i Q22 oraz wrocławski Sky Tower i poznański Stary Browar).

Arkadiusz Muś, Press Glass

Równie imponujące sukcesy producent odnosi na arenie międzynarodowej, a za ich symbol można uznać wyposażenie wieżowca 125 Greenwich Street, który znajduje się w dzielnicy finansowej Nowego Jorku na Dolnym Manhattanie. Grupa ma 14 zakładów, z czego połowę poza krajem, w Wielkiej Brytanii, Chorwacji i USA (za oceanem powstaje 15. fabryka). Ponad 90 proc. wyrobów krajowego potentata trafia na rynki zagraniczne, głównie do klientów z trzech branż: budownictwa, energetyki i przemysłu meblarskiego. Czy pandemia nie zatrzyma Press Glassu? Arkadiusz Muś, właściciel i prezes firmy, mówi, że nie widzi żadnego kryzysu. Tym bardziej że koronawirus to nie pierwsze wyzwanie, z którym musi się mierzyć.

Pamięta, jakie zagrożenie dla jego firmy wiązało się z wejściem Polski do UE. Przedsiębiorca obawiał się, że zachodnia konkurencja może zalać jego biznes. Zamiast się bronić, przyjął postawę ofensywną. Efekt? Press Glass stał się jednym z kilku największych producentów szkła zespolonego na Starym Kontynencie. Kolejny trudny moment nastąpił w roku 2008 – i tym razem Press Glass przeszedł przez okres dekoniunktury suchą stopą.

– Jak uniknąć porażki? Trzeba umieć przewidywać i nie popełniać podstawowych błędów zarządzania. Rozwaga ponad wszystkim. Dzisiejsze decyzje i działania wywołają określony skutek – za miesiąc, za rok czy za 10 lat. Kto o tym nie myśli, przegrywa – mówi Arkadiusz Muś.

Czy to znaczy, że przewidział obecny kryzys?

– Nikt z rozmysłem nie budował biznesu odpornego na taką pandemię – przyznaje szef Press Glassu.

Nie ukrywa, że jego spółce dopisało w ostatnich kwartałach szczęście – obsługuje ona budowlankę, czyli branżę, która w dużo mniejszym stopniu ucierpiała niż np. sparaliżowana przez różne obostrzenia turystyka, gastronomia bądź działalność konferencyjno-targowa.

– W budownictwie żadnych decyzji nie można podjąć z dnia na dzień, dlatego mimo pandemii sektor musiał w miarę normalnie funkcjonować – podkreśla Arkadiusz Muś.

Tytuł Wizjoner ekspansji zagranicznej został przyznany w tegorocznej edycji konkursu Polska Firma — Międzynarodowy Czempion jako Nagroda Specjalna.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane