Właściciel marek Quiosque i Laurella sprzedany za 100 tys. zł.

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2025-02-20 07:19

W księgach giełdowej GK Immobile akcje PBH, właściciela marek odzieżowych, wyceniane były na 99,45 mln zł.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Umowa sprzedaży została zawarta przez GK Immobile i jego spółkę zależną Dlako z podmiotem trzecim, który nie został wymieniony z nazwy. Umowa dotyczy wszystkich akcji PBH. Giełdowa spółka sprzedała ich 170 tys. za 76,16 tys. zł. Jak dodano, w związku z zaprzestaniem prowadzenia segmentu modowego w ramach grupy kapitałowej w wyniku transakcji konieczny będzie odpis aktualizacyjny, który będzie miał wpływ na wynik za 2024 r.

W oddzielnym komunikacie GK Immobile poinformowała o sprzedaży wierzytelności, jakie spółka miała wobec PBH i jej spółki zależnej Akardo. Chodzi o 41,7 mln zł. Wierzytelność sprzedano za 8,1 mln zł. Także w tym wypadku konieczne będą odpisy aktualizacyjne.

Problematyczny segment

O problemach segmentu modowego grupy kapitałowej, kontrolującej także podmioty z innych branż (m.in. budowlany Atrem, PJP Makrum oraz Focus Hotels), zrobiło się głośno w ubiegłym roku

3 czerwca PB opisał, że konsumentki skarżą się na zamówienia i zwroty pieniędzy, które nie są wykonywane bądź są wykonywane tylko częściowo i z opóźnieniem przez Laurellę. Tę kobiecą markę odzieżową stworzyli w 2019 r. Marcin Vogel i Laura Reiss-Vogel, a w 2023 przejęła ją w 100 proc. spółka zależna GKI. Pod koniec miesiąca UOKiK poinformował, że otrzymał od początku ponad 90 sygnałów w sprawie obu e-sklepów.

PBH, spółka zależna GKI zarządzająca segmentem modowym, zapewniała PB pod koniec czerwca, że opóźnienie wysyłki asortymentu z jej sklepów internetowych dotyczy mniej niż 5 proc. zamówień wobec ponad 20 proc. trzy tygodnie wcześniej. Zadeklarowała, że rozładowanie zaległości ma nastąpić „niedługo”.

Z informacji PB wynikało, że od marki zaczęli się odwracać także niektórzy partnerzy biznesowi.

Według szacunkowych danych GK Immobile przychody segmentu modowego wyniosły w 2024 r. 67 mln zł i były o 8,9 proc. wyższe r/r. Po trzech kwartałach strata segmentu ze sprzedaży wynosiła 36,7 mln zł. W analogicznym okresie 2023 r. było to 21,7 mln zł.