Właściciele mają prawo do premii

Adrian Boczkowski
opublikowano: 05-10-2009, 00:00

Dywidendę i emisję akcji jednocześnie firmował pana poprzednik. Czy pan również jest za wspieraniem budżetu państwa wypłatami z zysku PKO BP?

Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP: Jako prezes Pioneer Pekao TFI występowałem w roli akcjonariusza mniejszościowego i wiem, co to znaczy być właścicielem. Właściciele mają prawo do dywidendy.

Czy nowy prezes PKO BP skorzysta z możliwości zmiany celów emisji?

Dołączyłem do zespołu PKO BP po to, by wzmocnić bank i realizować obrane cele, czyli przede wszystkim skokowo zwiększyć wolumen udzielanych kredytów dzięki rozpoczętemu już procesowi emisji z zachowaniem prawa poboru. Oczywiście, gdy nadarzą się okazje do aliansów czy przejęć, nie odrzucimy ich z góry.

Czy będzie pan osobiście zachęcał akcjonariuszy do objęcia nowych akcji?

Do 15 proc. akcji PKO BP mają krajowi inwestorzy indywidualni, którzy potrzebują naszego wsparcia przy emisji z prawem poboru. Oprócz kampanii informacyjnych i marketingowych, jakie do nich kierujemy (także w telewizji), mogą liczyć na pomoc 11 tys. przeszkolonych pracowników banku w 791 oddziałach. Z myślą o nich staraliśmy się również tak dobrać parametry emisji, by łatwo było je przeliczać. Około 10 proc. akcji PKO BP należy do zagranicznych inwestorów instytucjonalnych. Do nich dotrzemy osobiście w najbliższych trzech tygodniach. W ramach serii road show odwiedzimy na pewno Frankfurt, Londyn i Nowy Jork. Spotkamy się również z instytucjami w Warszawie [mają około 24 proc. kapitału — red.].

Około 300 mln zł z emisji (6 proc.) PKO BP chce przeznaczyć na dokapitalizowanie spółek zależnych. Czemu ma to służyć?

PKO BP jest numerem jeden w polskiej bankowości. Chcemy, by nasze spółki zależne również były liderami na swoich rynkach [m.in. ukraiński Kredobank, PKO TFI, PTE Bankowy, mieszkaniowe PKO BP Inwestycje, Inteligo, BFL i eService — red.]. By rosnąć, potrzebują kapitału. Do sukcesu potrzebna jest dobra strategia, odpowiedni ludzie i egzekwowanie wyników. Przyjrzymy się tym trzem kluczowym elementom w każdej spółce.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adrian Boczkowski

Polecane