Włoski kawior podbija Rosję

opublikowano: 07-12-2015, 22:00

"Rosyjski" kawior produkuje firma z Włoch

Gdy w sierpniu 2014 r. Rosja nałożyła embargo na wiele zagranicznych produktów spożywczych, na liście importowanych rzeczy zabronionych nie było kawioru z jesiotra. To pomogło włoskiej firmie Agroittica Lombarda szturmem zdobyć rosyjski rynek i uczynić zeń swojego największego odbiorcę. Firma produkuje 25 ton kawioru z jesiotra rocznie.

Do Rosji eksportuje swój przysmak od 2012 r., a jej największym odbiorcą są linie lotnicze, luksusowe hotele i restauracje oraz miliarderzy. Za zawierającą 1,8 kg puszkę drogocennego przysmaku jesiotra muszą zapłacić 14 tys. EUR. Aby jednak zdobyć podniebienia smakoszy z Rosji, firma musiała zacząć ukrywać swoją włoską narodowość i podkreślać „rosyjskość” na opakowaniach.

— Rosjanie chcą jeść tylko rosyjski kawior i ja to rozumiem. Kto kupowałby mozarellę z napisem „Made in Russia?” — mówi Lelio Mondella, dyrektor zarządzający Agroittica Lombarda. W relacji z włoskiej fabryki agencja Bloomberg podkreśla, że kawior jest nie tylko domeną Rosji, ale też Włoch.

Przypomina związaną z życiem Leonarda da Vinci legendę, która mówi, że mediolańskiej księżniczce Beatrycze d’Este miał on podarować pudełeczko inkrustowane drogimi kamieniami, wypełnione właśnie jesiotrowym kawiorem. Nie ma wiarygodnych badań mówiących o wielkości światowej produkcji kawioru, ale z danych FEAP wynika, że w 2014 r. Włosi sprzedali 42 tony rybnego przysmaku, Chińczycy 54 tony, Rosjanie — 40 ton.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy