Wojna cenowa bije w Kęty

ANP
opublikowano: 26-06-2007, 00:00

Koniunktura gospodarcza podbiła sprzedaż spółki w drugim kwartale. Ale wynik netto rozczarował.

Koniunktura gospodarcza podbiła sprzedaż spółki w drugim kwartale. Ale wynik netto rozczarował.

Grupa Kęty, specjalizująca się w produkcji wyrobów z aluminium, poinformowała wczoraj, że w drugim kwartale spodziewa się ponad 315 mln zł przychodów. Oznacza to wzrost o blisko 24 proc. wobec tego samego okresu roku ubiegłego. Zysk netto grupy wyniesie 20-22 mln zł.

— Dynamika przychodów i zysku operacyjnego jest przyzwoita. Jednak prognozowany zysk netto rozczarował. Trudno porównywać go z zyskiem sprzed roku ze względu na pożar w hali opakowań. Jeśli jednak spojrzymy na rok 2005, to wtedy wynik netto był wyższy — mówi Flawiusz Pawluk, analityk DM BZ WBK.

Sylwia Jaśkiewicz, analityk CDM Pekao, zwraca uwagę na to, że zysk netto zbliżony jest do osiągniętego w pierwszym kwartale 2007 r.

— Choć branża podlega sezonowości, wzrostu z kwartału na kwartał nie widać. Lepiej jest w przypadku przychodów. Tu pomógł wzrost cen aluminium i popyt krajowy — mówi Sylwia Jaśkiewicz.

Dariusz Mańko, prezes Kęt, wyjaśnia, że na wyniku netto zaciążyło obniżenie cen, którymi grupa walczy z konkurencją o utrzymanie pozycji lidera.

— Również euro nie pozwala nam osiągać wymarzonej zyskowności. Gdyby kurs był wyższy, nasz wynik byłby lepszy — mówi prezes Kęt.

Dodaje, że wszystkie segmenty wypracowały przyzwoite wyniki. Najszybciej rosły przychody z opakowań giętkich (+25 proc.), trochę wolniej z wyrobów wyciskanych i systemów (+16 i +18 proc.).

— Trzeci kwartał będzie dużo lepszy, a rentowność wyższa. Nie obawiam się o prognozę na ten rok — mówi prezes.

Na koniec 2007 r. grupa celuje w 1,21 mld zł przychodów i 98 mln zł zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy