Według The New York Times, Marchionne miał twierdzić, że strategia cenowa Volkswagena spowodowała „krwawą łaźnię” w branży. Włoch oskarżył niemiecki koncern, że wykorzystuje kryzys finansowy do zwiększenia swojego udziału w rynku.

- Takie wypowiedzi ponownie wskazują, że Marchionne nie nadaje się na stanowisko prezesa ACEA – powiedział rzecznik Volkswagena, dając do zrozumienia, że niemiecka spółka rozważa wystąpienie ze stowarzyszenia.
Napięcie w europejskiej branży motoryzacyjnej rośnie. W czasie kiedy Volkswagen informuje o rekordowych zyskach w pierwszym półroczu, Fiat i PSA Peugeot Citroen borykają się z rosnącymi stratami w Europie.
- Volkswagen zwiększa presję – komentuje Max Warburton, analityk Sanford C. Bernstein w Londynie. – Wszyscy w branży to wiedzą i komentują to. To może być przykre dla tych, których to dotyczy, ale czy nie tak powinien działać wolny rynek? – dodał.