Czytasz dzięki

Wola Info rozważa wejście na giełdę, decyzja w 2006 roku

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 17-09-2005, 16:54

Warszawska spółka informatyczna Wola Info SA, która chciałaby pozyskać 20-30 mln zł na rozwój, zdecyduje w przyszłym roku o sposobie dokapitalizowania. Jednym z rozważanych przez nią pomysłów jest wejście na warszawską giełdę, samodzielnie lub po połączeniu z inną firmą z branży.

Warszawska spółka informatyczna Wola Info SA, która chciałaby pozyskać 20-30 mln zł na rozwój, zdecyduje w przyszłym roku o sposobie dokapitalizowania. Jednym z rozważanych przez nią pomysłów jest wejście na warszawską giełdę, samodzielnie lub po połączeniu z inną firmą z branży.

    "Spółka prowadzi prace, które przybliżą nas do momentu, kiedy zdecydujemy w jaki sposób zostanie ona dokapitalizowana. Jednym z rozważanych sposobów jest wciąż giełda" - powiedział PAP Piotr Majcherkiewicz, prezes Wola Info.

    W ubiegłym roku prezes informował, że Wola Info rozważa wejście na giełdę i pozyskanie 20-30 mln zł już w 2005 roku.

    "Temat zawiesiliśmy, bo uznaliśmy, że musimy się lepiej przygotować, aby rozmawiać z inwestorami. Podstawową wiadomością, jaką chcemy im przekazać jest zdecydowany wzrost przychodów z usług oraz wzrost zaangażowania firmy w długofalowe projekty usługowe" - powiedział Majcherkiewicz.

    Dodał, że decyzja o dokapitalizowaniu zapadnie w 2006 roku i będzie zależała od wyników na koniec 2005 roku oraz od losów kilku dużych projektów, o które firma się obecnie stara.

    Prezes poinformował, że poza giełdą firma rozważa także połączenie z inną spółką i ewentualnie wspólny debiut na giełdzie. W grę wchodzi także pozyskanie inwestora branżowego.

    "Na dziś bardziej skłaniamy się do giełdy, ale to nie wyklucza rozmów z potencjalnymi inwestorami, które są, ale na razie na bardzo wczesnym etapie. Nasza spółka jest sondowana przez zagraniczne firmy zainteresowane wejściem na polski rynek. Mamy też kontakty z polskimi firmami" - powiedział.

    Dodał jednak, że połączenie z inną firmą jest procesem bardziej skomplikowanym i dlatego bardziej prawdopodobne wydaje się upublicznienie spółki, która obecnie należy do kilku osób prywatnych, założycieli i kadry zarządzającej.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

    Majcherkiewicz poinformował, że firma nadal szacuje wielkość potrzebnych jej środków na rozwój na 20-30 mln zł.

    Kwotę tę Wola Info chce przeznaczyć na rozwój własnych produktów, ale też na przeprowadzenie akwizycji niszowych firm. Na razie firma nie prowadzi jednak rozmów na temat przejęć.

    "Będziemy rozmawiali o akwizycjach, kiedy będziemy wiedzieli jak chcemy pozyskać środki i kiedy" - powiedział prezes.

    Dodał, że obecnie dla firmy najważniejsza jest przebudowa struktury przychodów. W 2005 roku przychody z usług i projektów informatycznych będą stanowiły kilkadziesiąt procent przychodów Woli Info, a resztę zapewni sprzedaż infrastruktury IT.

    "Docelowo chcielibyśmy, żeby sprzedaż usług i projektów stanowiła ponad połowę naszych przychodów" - poinformował Majcherkiewicz.

    W 2004 roku firma miała 173 mln zł i 6,4 mln zł zysku netto.

    Prezes prognozuje, że w 2005 roku przychody będą mniejsze ze względu na zmniejszenie sprzedaży infrastruktury informatycznej, ale EBITDA powinna być przynajmniej taka jak w 2004 roku.

    "Oceniam, że tegoroczne przychody wyniosą 120-130 mln zł. Naszym celem nie jest zapewnienie kontraktów o jak największych przychodach, ale o jak największych zyskach" - powiedział.

    Dodał, że Wola Info wspólnie z inną polską firmą spoza giełdy jest bliska pozyskania atrakcyjnego kontraktu na kilkadziesiąt milionów złotych, na lata 2006-2007.

    Wola Info, która powstała w 1986 roku, zatrudnia obecnie około 100 osób. Specjalizuje się w projektach związanych z informatyzacją firm z sektora telekomunikacyjnego, bankowego i przemysłowego. Dynamicznie rozwija się także na rynku klientów z sektora administracji publicznej.

    Anna Podgórska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane