W fabryce miały powstawać chipy komputerowe dla samochodów elektrycznych, jednak słabość europejskiego i amerykańskiego rynku pojazdów EV zmusiła Wolfspeed do ograniczenia wydatków kapitałowych. Firma koncentruje się obecnie na zwiększeniu produkcji w Nowym Jorku, a budowę zakładu w Niemczech rozpocznie najwcześniej w połowie 2025 r.
Firmy takie, jak Intel, TSMC, Infineon, ST Microelectronics i Global Foundries ogłosiły plany wzniesienia zakładów w Europie po tym, jak UE ogłosiła ustawę o chipach w 2022 r. Wspólnota miała przeznaczyć 43 mld EUR na wzmocnienie przemysłu półprzewodników w regionie. Legislacja została opracowana po tym, jak pandemia Covid-19 spowodowała zakłócenia w łańcuchu dostaw chipów.
W praktyce niewiele projektów dochodzi do skutku, a Komisja Europejska niechętnie wydaje zgodę na finansową pomoc ze strony państw.