Wonder Woman bije rekordy

Najnowszy film o komiksowej bohaterce pokonał już słynne „Pięćdziesiąt twarzy Greya”. Warner Bros. odkrył kolejną żyłę złota

Wonder Woman zadebiutowała w komiksach wydawnictwa DC Comics w 1941 r. Nie jest już więc superbohaterką pierwszej młodości, ale mimo to w XXI wiek wkroczyła przebojowo. „Wonder Woman” przekroczyła w ten weekend wszelkie oczekiwania, mając imponujące otwarcie o wartości 100 mln USD — doniósł serwis Box Office Mojo, który specjalizuje się w podliczaniu kinowych przychodów. Komiksowa superbohaterka zarobiła w amerykańskich kinach więcej niż jakikolwiek inny film wyreżyserowany przez kobietę. Patty Jenkins, jego reżyserka, może być zadowolona, bo pokonała „Pięćdziesiąt twarzy Greya”, przy którym pracowała Sam Taylor-Johnson.

OFENSYWA KSIĘŻNICZKI: Amazońska księżniczka pojawiła się już w zeszłym roku w filmie „Batman vs Superman”, a jeszcze w tym roku do kin wejdzie kolejna superprodukcja z jej udziałem: „Liga sprawiedliwości”, pokazująca armię DC Comics.
Zobacz więcej

OFENSYWA KSIĘŻNICZKI: Amazońska księżniczka pojawiła się już w zeszłym roku w filmie „Batman vs Superman”, a jeszcze w tym roku do kin wejdzie kolejna superprodukcja z jej udziałem: „Liga sprawiedliwości”, pokazująca armię DC Comics. Fot. ARC

„Wonder Woman” zarabia też poza USA i w sumie po pierwszych dniach od debiutu film miał na koncie ponad 228 mln USD, co przy budżecie 149 mln USD oznacza, że twórcy szybko wyszli na swoje. A to dopiero początek. Nowy film, dystrybuowany przez Warner Bros., radzi sobie nie tylko w kasach biletowych, ale zbiera także pozytywne recenzje krytyków, co jest niemałym osiągnięciem w przypadku kolejnego filmu przedstawiającego postać z komiksu.

Główną rolę zagrała Gal Gadot, izraelska piękność, i jest to jej świetna rola, obok reżyserii odpowiada za sukces filmu. Po pierwszym weekendzie na dużym ekranie produkcja zaczęła się przedzierać do czołówki najbardziej kasowych filmów tego roku. Na czele nadal są „Piękna i Bestia” i kolejna część z serii „Szybcy i wściekli”, które zarobiło po ponad 1,2 mld USD.

Agencja Bloomberg podkreśla, że Wonder Woman udowodniła już, że potrafi sprzedawać bilety do kina, ale teraz musi jeszcze sprzedać zabawki, zestawy do makijażu i całą gamę pamiątek czy gadżetów powiązanych z filmem. Sprzedaż zabawek może przynieść około 100 mln USD przychodów, ale lalki to nie wszystko. Karina Masolova, redaktor naczelna „The Licensing Letter”, która śledzi ten rynek, szacuje, że globalne przychody ze sprzedaży licencjonowanych produktów Wonder Woman sięgną 1 mld USD. Chodzi o kosmetyki, biżuterię czy portmonetki.

Taki wynik ulokowałby superbohaterkę przed Batmanem, Supermanem i Transformersami i tuż za Avengers oraz Spider-Manem. Star Wars i Księżniczki Disneya są na razie poza zasięgiem wszystkich. Wonder Woman walczy zresztą nie tylko z czarnymi charakterami w fabule filmu, toczy również pojedynek w mocno zmaskulinizowanym świecie bohaterów komiksów, do których producenci kinowych hitów sięgają w ostatnich latach szczególnie chętnie. Historia oparta na komiksie niemal zawsze gwarantuje sukces. W stajni wydawnictwa Marvel Comics są m.in. Iron Man, Kapitan Ameryka, Spider-Man, Hulk i Thor. Honoru superbohaterk broni grana przez Scarlett Johansson Czarna Wdowa. DC Comics ma oprócz Supermana i Batmana głównie Wonder Woman, która wychodzi z ukrycia i pokazała, że może w filmowej branży mocno namieszać.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu