Work Service: od zapału do wielkich kontraktów

  • Marta Bellon
opublikowano: 10-10-2012, 00:00

Spółka z branży HR od 12 lat znajduje pracę Polakom. Teraz szykuje się na podbój nowych rynków

W roku, w którym coraz głośniej mówi się o tym, że kryzys nie ominie Polski, 24-procentowy wzrost przychodów to nie lada sukces. Dla firmy Work Service — historyczny. W pierwszym półroczu 2012 r. przychody spółki wzrosły do 353,5 mln zł, a zyski sięgnęły poziomu 9,11 mln zł. To właśnie dobre wyniki i rokowania branżowe skusiły inwestorów. Wśród nich znalazł się fundusz Supernova IDM Fund, który zainwestował w akcje spółki pod koniec 2010 r., a w ubiegłym roku zdecydował się zwiększyć zaangażowanie kapitałowe.

— Obecny rok jest dla nas przełomowy, bo nie dość, że uczestniczyliśmy w dwóch debiutach na GPW, to jeszcze notujemy najlepszy wynik w historii naszej firmy — podkreśla Tomasz Hanczarek, prezes Work Service.

4 tys. zł na starcie

Spółka działa w branży zarządzania zasobami ludzkimi. Poszukuje i rekrutuje wykwalifikowanych pracowników, zajmuje się doradztwem personalnym, pełnym outsourcingiem funkcji związanych z zarządzaniem kadrami i procesami pomocniczymi w przedsiębiorstwach, oferuje także rozwiązania oparte na wykorzystaniu umów o pracę tymczasową.

Firma powstała pod koniec lat 90., w czasach, w których outsourcing był obcym słowem, a praca tymczasowa zjawiskiem nieznanym. W Polsce działały wtedy głównie międzynarodowe korporacje. Tomasz Hanczarek wraz z dwoma kolegami postanowili namieszać nieco na rodzimym rynku. Firmę założyli jeszcze jako studenci. Działalność na uczelni i kontakty z samorządami studenckimi ułatwiły realizację pierwszych biznesowych projektów. — Na starcie naszej działalności mieliśmy 4 tys. zł, dużo zapału i marzeń o osiągnięciu sukcesu.

To zaowocowało pierwszymi zleceniami, aż pojawił się duży kontrakt w postaci współpracy z siecią Praktiker. W ostatnich latach weszliśmy w nowy cykl rozwoju firmy, który wpłynął na znaczące poszerzenie naszej oferty usług. Od pięciu lat Work Service jest największą polska firmą HR, która posiadając ponad 2 tys. klientów, buduje najnowsze produkty rekrutacyjne, outplacementowe oraz doradcze.

W ramach przyjętej przez nas strategii stawiamy na utrzymanie dynamiki pozyskiwania nowych klientów, lojalność posiadanego portfela klientów oraz rozwój do powstających nisz na rynku HR poprzez ich wyszukiwanie lub tworzenie, aż po aktywną konsolidację rynku pracy w Polsce — mówi Tomasz Hanczarek.

Nowe rynki

Work Service był pierwszą spółką z sektora usług personalnych, która zadebiutowała na giełdzie. Na warszawski parkiet firma weszła w II kwartale tego roku.

Upubliczniła 5 mln akcji i dzięki zdobytemu kapitałowi przejęła spółkę IT Kontrakt, specjalizującą się w leasingu informatyków i programistów. Takie akwizycje mają umożliwić Grupie Kapitałowej Work Service wejście na nowe rynki. Zamierza ona oferować usługi specjalistów IT w Polsce, Niemczech i Europie Środkowo-Wschodniej. Na początku roku powiększyła ponadto swój portfel o spółkę Baby & Care, zajmującą się dostarczaniem wyspecjalizowanych opiekunek i personelu medycznego dla klientów indywidualnych.W tym roku obligacje Work Service pojawiły się też na rynku Catalyst. Po 12 latach obecności na polskim rynku dzięki Work Service każdego roku pracę znajduje niemal 150 tys. osób w ponad 2 tys. miejsc pracy. Spółka jest partnerem takich firm, jak m.in.: Orange, VW, Reckitt- Benckiser, Canal+, Allianz, GM i Kraft. W 2012 r. oddziały Grupy Work Service pojawiły się na dwóch nowych rynkach — w Bułgarii i Turcji. Działa ona również w Europie Środkowo-Wschodniej, Rosji, Niemczech, Czechach, na Słowacji i Ukrainie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu