WP idzie na zakupy

Holding, którego wyniki były lepsze od oczekiwań analityków, poluje na spółki z regionu.

Wirtualna Polska Holding (WPH) jest w coraz większym stopniu e-handlowa. W drugim kwartale serwisy e-commerce odpowiadały za 58 proc. przychodów ze sprzedaży w jej segmencie online, który odpowiada za 97 proc. wyniku całej grupy. Wypracowały również 40 proc. wyniku EBITDA grupy. W najbliższych latach WPH zamierza mocno rozwijać się w handlu internetowym, nie tylko w Polsce. Już w ubiegłym roku Jacek Świderski, jej prezes i jeden z trzech głównych akcjonariuszy, zapowiadał przejmowanie serwisów e-handlowych w krajach regionu. Teraz deklaruje, że do transakcji jest coraz bliżej.

Na łowach:
Zobacz więcej

Na łowach:

Do końca roku możemy przejąć spółkę, zajmującą się handlem internetowym w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Jesteśmy w wielu konkurencyjnych procesach i liczę, że w tym roku będziemy w stanie się czymś pochwalić. Mamy na celowniku jedno „duże zwierzę”, ale też kilka małych – mówi Jacek Świderski. Fot. Marek Wiśniewski

— Do końca roku możemy przejąć spółkę, zajmującą się handlem internetowym w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Jesteśmy w wielu konkurencyjnych procesach i liczę, że w tym roku będziemy w stanie się czymś pochwalić. Mamy na celowniku jedno „duże zwierzę”, ale też kilka małych — powiedział Jacek Świderski, cytowany przez PAP.

Pieniędzy na akwizycje nie brakuje, bo w grudniu ubiegłego roku WPH podpisała umowę kredytową z konsorcjum mBanku, ING BSK i PKO BP, opiewającą na 500 mln zł. WPH na początku września sfinalizowała już jedną transakcję — za 33,4 mln zł kupiła brakujący do pełnej kontroli pakiet 14 proc. udziałów spółki Domodi, prowadzącej sklepy internetowe Domodi.pl i Homebook.pl. WPH miała w pierwszej połowie roku 250,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Jej zysk na poziomie EBITDA, po korektach, wzrósł o 26 proc., do 76 mln zł, a czysty zysk o 65 proc., do 27,7 mln zł. To niemal w całości zasługa internetowego segmentu działalności spółki, bo segment telewizyjny, funkcjonujący od końca 2016 r., nadal jest niewielki (6,9 mln zł przychodów) i przynosi straty (4,4 mln zł na poziomie EBITDA).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy