WP pohandluje projektami domów

KOS
opublikowano: 29-10-2018, 17:05

Internetowy holding zagospodarowuje kolejną niszę e-commerce. Za 75 mln zł kupuje serwis Extradom.pl.

Według Haitong Banku, już rok temu ponad połowa przychodów Wirtualnej Polski Holding (WPH) pochodziła z handlu w internecie. By uniezależnić się od reklam, spółka dokonuje kolejnych akwizycji w tym segmencie. Ostatnim celem jest Extradom.pl, serwis sprzedający projekty domów.

Jacek Świderski, prezes WP Holding
Zobacz więcej

Jacek Świderski, prezes WP Holding Fot. Marek Wiśniewski

- To nie jest serwis z setkami tysięcy użytkowników. To jest serwis użytkowników z potrzebami wartymi setki tysięcy złotych. Traktujemy tę akwizycję jako wejście w rynek e-commerce budownictwa jednorodzinnego – mówi Jacek Świderski, prezes WPH.

Extradom.pl działa od 2000 r. i w tym roku ma mieć 35,7 mln zł przychodów oraz 6,3 mln zł znormalizowanego zysku EBITDA. Bilans spółki wykazuje gotówkę netto. WPH zapłaci za 100 proc. udziałów 75 mln zł. Pieniądze będą pochodzić z kredytu.

Pierwsza rata w kwocie 52,9 mln zł będzie płatna w terminie 10 dni roboczych od zawarcia umowy. Druga rata – 6,5 mln zł – zostanie przekazana sprzedającym między 5 a 15 grudnia 2018 r. WPH zatrzyma sobie na pewien czas 15,5 mln zł w celu zabezpieczenia standardowych w tego typu transakcjach ryzyk.

Już po wpłacie pierwszej raty na własność WPH przejdzie 89 proc. udziałów spółki Extradom.pl, a po wpłacie drugiej raty pozostałe 11 proc.

WPH chce osiągnąć korzyści ze współpracy Extradom.pl z serwisem homebook.pl, prowadzonym przez spółkę Domodi, również kontrolowaną przez holding. Homebook.pl oferuje wyposażenie wnętrz: meble, oświetlenie, doniczki, zegary, koce czy poduszki.

- Dzięki połączeniu Extradom.pl i homebook.pl będziemy mogli skupić się na poprowadzeniu polskiego konsumenta od projektu domu, przez materiały budowlane, do wyposażenia wnętrz. Klienci Extradom.pl corocznie wydają kilka miliardów złotych w procesie budowy domów – będziemy pomagać im w optymalizacji decyzji zakupowych – mówi Grzegorz Kruk, wiceprezes WPH ds. e-commerce. [KOS]

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KOS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / WP pohandluje projektami domów