Wrocław chce zarobić na kongresach

Aneta Bawiec
opublikowano: 2001-10-17 00:00

Rada Miasta Wrocławia do 2002 roku ma podjąć decyzję w sprawie powołania regionalnej komórki Convention Bureau we Wrocławiu. Przyjmie ona formę fundacji, której głównym zadaniem będzie promocja stolicy Dolnego Śląska i rozwój turystyki biznesowej.

Zarząd Wrocławia przyjął projekt utworzenia regionalnej komórki Convention Bureau — Biura Promocji Konferencji i Kongresów. Teraz decyzję musi jeszcze podjąć rada miasta. Projekt regionalnego Convention Bureau zakłada utworzenie fundacji, w której rolę podmiotu zarządzającego odgrywać będzie gmina.

— Convention Bureau to wyspecjalizowana instytucja marketingowa koncentrująca się na organizowaniu i koordynacji wszelkiego rodzaju imprez w dziedzinie turystyki biznesowej, takich jak konferencje, kongresy, targi oraz wystawy itp. — wyjaśnia Marek Winkowski, dyrektor Wydziału Inicjatyw Gospodarczych UM Wrocławia.

Wskazuje, że powodzenie projektu uzależnione jest od składu fundacji: firm i instytucji zainteresowanych organizacją kongresów i konferencji.

— Wysłaliśmy już 130 zaproszeń do potencjalnych partnerów, najbardziej liczymy na współpracę z Halą Ludową, największym organizatorem imprez na terenie Dolnego Śląska — mówi Marek Winkowski.

Fundacja Convention Bureau w dużym stopniu przyczynić się może także do promocji Wrocławia jako gospodarza światowej wystawy Expo 2010, jak również Forum Gospodarczego Futurallia w 2006 roku. Obie imprezy wpisane są w strategiczne plany rozwoju gospodarczego miasta.

— Convention Bureau to ogromna szansa na dostęp do informacji o kongresach i konferencjach oraz bliskie kontakty w kilkunastu krajach, w których takie biura już istnieją. Mamy nadzieję, że pozytywna decyzja w sprawie fundacji zapadnie na przełomie roku 2001 i 2002 — wyjaśnia Marek Winkowski.

Oprócz Wrocławia, zainteresowane powołaniem komórek Convention Bureau są także samorządy w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach oraz Łodzi.

Do dzisiaj jednak projekty utworzenia regionalnych Biur Kongresowych pozostają na wstępnym etapie. Jedynie Warszawa zdecydowała się na pierwszy krok, tworząc jednoosobowy etat ds. turystyki kongresowej w ramach Stołecznego Biura Informacji i Promocji Turystycznej.

Zdaniem Sławomira Wróblewskiego, prezesa Meetings Management — Biura Konferencji i Doradztwa Turystyki Biznesowej, działania zmierzające do powołania regionalnych organów Convention Bureau podejmowane są, jak dotąd, zbyt wolno. Podkreśla, że w wielu miastach tworzy się coraz lepszy klimat wokół rozmów na temat rozwoju turystyki biznesowej.