Wrocław wskoczy na dwa kółka

DI
opublikowano: 29-12-2009, 00:00

17 stacji, a w nich 170 jednośladów. Tak miasto będzie zachęcać mieszkańców do porzucenia samochodów.

17 stacji, a w nich 170 jednośladów. Tak miasto będzie zachęcać mieszkańców do porzucenia samochodów.

Stolica Dolnego Śląska ogłosiła wczoraj ciekawy przetarg. Do wzięcia będzie ponad 3,1 mln zł netto. Na tyle miasto wycenia koszt budowy Wrocławskiego Roweru Miejskiego.

"Ścisłe połączenie systemu wypożyczalni rowerów z komunikacją publiczną stworzy najszybszy środek transportu w mieście" — informuje miasto na stronie internetowej.

Jego władze zapewniają, że będzie to jedno z pierwszych rozwiązań tego typu w Polsce, już stosowane na zachodzie Europy.

"W wielu miastach pomysł okazał się dużym sukcesem zarówno w kontekście transportu (zmniejszenie zatłoczenia pasa drogowego), jak i poprawy ekologicznego i nowoczesnego wizerunku miasta. Doskonałym przykładem jest francuskie miasto Lyon, w którym podczas pierwszych dziesięciu miesięcy działania serwisu z rowerami publicznymi przejechano dziesięciokrotnie większą odległość niż ta pomiędzy Ziemią a Księżycem!" — opisują urzędnicy wrocławskiego magistratu.

Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie dostarczenie, uruchomienie oraz zarządzanie i utrzymanie systemu do końca 2012 r. Z dokumentacji przetargowej wynika, że firma, która otrzyma zamówienie, będzie musiała zbudować 17 stacji rowerowych, przygotowanych na przyjęcie 210 jednośladów. Ponadto firma ma zapewnić dostawę 170 rowerów oraz niezbędnej infrastruktury techniczno-informatycznej.

O wyborze wykonawcy zamówienia zdecydują cztery czynniki: cena (waga 89), dogodność systemu dla klientów (6), funkcjonalność oprogramowania (3) oraz — uwaga — funkcjonalność roweru (3). Miasto informuje, że będą to jednoślady "wysokiej klasy" m.in. z koszykiem i trudnoprzebijalnymi oponami.

Przetarg jest otwarty, ale w szranki mogą stanąć spółki, które m.in. wdrożyły w ciągu ostatnich trzech lat co najmniej jeden system bezobsługowej wypożyczalni rowerów miejskich, obejmujący dostawę co najmniej 100 rowerów oraz 10 stanowisk bezobsługowych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane