Czytasz dzięki

Wsłuchiwać się w głos pracowników

Inga Pyd, dyrektor HR i administracji w LOTTE Wedel
opublikowano: 24-06-2020, 22:00

Obecna sytuacja w Polsce ma ogromny wpływ na wszystkie aspekty funkcjonowania i stawia przed nami wiele wyzwań w życiu zarówno prywatnym, jak i zawodowym.

Nowe potrzeby często pojawiają się wraz ze zmianą okoliczności, a zadaniem pracodawcy jest podążanie za nimi. W Wedlu wraz z nadejściem epidemii przeorganizowaliśmy dotychczasowy system pracy, z dnia na dzień konieczne stało się wypracowanie nowych nawyków oraz sposobów zarządzania swoim czasem, aby móc efektywnie wspierać biznes. Na znaczeniu zyskały bezpieczeństwo, transparentna komunikacja oraz wzmocnienie poczucia wspólnoty w rozproszonym świecie. Od początku kluczowe było więc wsłuchiwanie się w głosy pracowników, bycie jak najbliżej ich potrzeb, utrzymanie integralnej społeczności, poziomu zaangażowania i motywacji.

Jako odpowiedzialny pracodawca kwestie zdrowia i bezpieczeństwa naszych pracowników traktujemy priorytetowo. Przy tak dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości wprowadzamy na bieżąco wiele zmian organizacyjnych, by wyjść naprzeciw nowym potrzebom, uwzględniając jednocześnie wytyczne Ministerstwa Zdrowia oraz GIS. W pierwszej kolejności przeszliśmy na tryb pracy zdalnej wszędzie, gdzie było to możliwe. Jednocześnie zminimalizowaliśmy kontakty wewnątrz organizacji, m.in. poprzez wprowadzenie podziałów strefowych w dziale produkcji (brak interakcji między grupami pracowników). Zapewniamy szeroki dostęp do środków ochronnych w dziale produkcji, a część z nich dostarczyliśmy sprzedaży terenowej oraz osobom pracujących zdalnie w domach. Było dla nas bardzo ważne, aby zaopiekować się również tą grupą pracowników, która na co dzień nie przyjeżdża już do biura. Oprócz działań związanych z bezpieczeństwem ważne było dla nas również zapewnienie wsparcia emocjonalnego — z początkiem kwietnia uruchomiliśmy Infolinię Konsultacji Psychologicznych.Szczególnie w pierwszym etapie zmian związanych z pandemią kluczowe były komunikacja oraz stały kontakt z pracownikami.

Słuchając ich potrzeb, zwiększyliśmy częstotliwość ogólnofirmowych spotkań z kadrą zarządzającą. Stałym elementem stały się również nagrania wideo z przekazami naszego dyrektora zarządzającego. Kiedy większość spotkań przeniosła się do świata wirtualnego, wsparciem dla pracowników były dedykowane webinary, dzięki którym sprawnie poznali nowe narzędzia do ich organizowania. Utworzyliśmy także dedykowany adres e-mailowy do zgłaszania tematów związanych z bieżącą sytuacją, aby pozostać w stałym kontakcie z pracownikami i móc odpowiadać na bieżąco na wątpliwości i niepokoje.

Przy tak ograniczonych kontaktach międzyludzkich na znaczeniu zyskują elementy integracyjne. W odpowiedzi na te potrzeby stworzyliśmy na wewnętrznej platformie grupy dyskusyjne, gromadząc pracowników wokół ich pasji (wypoczynek, kulinaria, CSR). W ramach dodatkowych aktywności organizujemy konkursy tematyczne oraz wysyłki paczek okolicznościowych z naszymi produktami. Wspieramy również wedlowskich rodziców w organizowaniu czasu dla dzieci poprzez przekazywanie pomysłów na aktywności oraz inspiracji.

Wedel zmienia się nieustannie — jest to wpisane w naszą misję i jak się okazuje, również w tych nietypowych czasach jest bardzo aktualne. Naszym przepisem na sukces są ludzie, a czas pandemii pokazał, jak istotne jest wsłuchiwanie się w potrzeby pracowników, elastyczne podejście i budowanie z nimi bliskich relacji na każdym poziomie zarządzania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Inga Pyd, dyrektor HR i administracji w LOTTE Wedel

Polecane