Wspierany przez Ant Group, indyjski startup zwiększa IPO

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2021-07-08 14:31

Indyjski startup Zomato zdecydował się podwyższyć wartość swojego IPO. W ramach pierwszej oferty sprzedaży akcji, wpierana przez chińskiego giganta płatności Ant Group firma, chce obecnie zebrać 93,75 mld rupii (1,3 mld USD).

fot. ALY SONG/Reuters/Forum
fot. ALY SONG/Reuters/Forum

Specjalizująca się w dostarczaniu jedzenie firma zwiększyła swój cel o około 14 proc. Większość oferty stanowią nowe akcje, które mają być sprzedawane w przedziale od 72 do 76 rupii. Dodatkowo, jeden z inwestorów Info Edge India sprzeda walory Zomato o wartości 3,75 mld rupii. IPO zaplanowane zostało na okres 14-16 lipca.

Zomato zapowiedział, że sprzedanych zostanie około 1,3 mld akcji, jeśli cena znajdzie się w dolnym przedziale i około 1,23 mld jeśli będzie w górnym przedziale.

Ant Group to chiński operator płatności wchodzący w skład imperium miliardera Jacka Ma, który inwestuje w przyszłościowy indyjski rynek internetowy.

Broker Bernstein prognozuje, że indyjski rynek usług gastronomicznych do 2025 r. wzrośnie do 97 mld USD. Wycenia on Zomato na około 10 mld USD, co stanowi 7,5-krotność szacowanej rocznej sprzedaży.