Wszystko dla zwierząt

opublikowano: 14-03-2019, 22:00

Firma, która w ogólnopolskim rankingu „Gazele Biznesu 2018” zajęła trzecie miejsce nigdy wcześniej nie gościła w naszym zestawieniu.

Tak wysoka pozycja debiutanta, o której zdecydował ponad 700-procentowy przyrost obrotów, robi wrażenie. Historia Profivetu zaczęła się od zamiłowania do zwierząt. Pierwszy z jej założycieli — Łukasz Paczewski jest weterynarzem, który na swym zawodowym koncie ma m.in. prowadzenie hurtowni pasz stosowanych w rolnictwie. Drugi — Michał Cyran to miłośnik psów, który wcześniej pracował jako przedstawiciel handlowy producenta karmy.

Bardzo zależy nam na budowaniu przywiązania do marki oraz zadowoleniu
klientów i ich pupili, to na tym planujemy się skupić. Analizujemy zachowanie
konsumentów na stronie i badamy jakie produkty cieszą się największym
powodzeniem — mówią Łukasz Paczewski i Michał Cyran, właściciele spółki
Profivet.
Zobacz więcej

ŚLEDZENIE RYNKU:

Bardzo zależy nam na budowaniu przywiązania do marki oraz zadowoleniu klientów i ich pupili, to na tym planujemy się skupić. Analizujemy zachowanie konsumentów na stronie i badamy jakie produkty cieszą się największym powodzeniem — mówią Łukasz Paczewski i Michał Cyran, właściciele spółki Profivet. Fot. Marek Wiśniewski

Jest więc oczywiste, że powołana przez nich do życia w 2013 r. spółka zajęła się dystrybucją karmy i akcesoriów dla zwierząt domowych. A potencjalnych klientów ma pod dostatkiem. Liczba psów mieszkających w polskich domach jest szacowana na 7 mln, a kotów zaledwie na milion mniej. Pod tym względem nasz kraj utrzymuje się w europejskiej czołówce.

Rozwój marki

Oprócz zamiłowania do zwierząt założyciele spółki wnieśli do niej doskonałą znajomość ich potrzeb, a także praktyczną wiedzę na temat funkcjonowania rynku hurtowego artykułów dla domowych pupili. Dziś Profivet to przede wszystkim hurtownia z asortymentem dla zwierząt lecz także sklep internetowy.

— Przy przychodach, które w roku 2018 wyniosły 77 mln netto, przy zysku ponad 3,5 mln netto, sprzedaż internetowa stanowi niewielki procent udziału w tej wartości. Pragniemy jednak w 2019 rozwijać ten kanał dotarcia do klienta — mówi Łukasz Paczewski. Na tym jednak nie kończą się pomysły na rozwój marki Profivet.

— W planach mamy także otwarcie kilku sklepów zoologicznych w stolicy, a także w podwarszawskim Legionowie — dodaje współwłaściciel firmy.

Świat analogowy i cyfrowy

Pytany o tajemnicę sukcesu Profivetu odpowiada, że pierwsze jego źródło tkwi w doborze kooperantów, a są nimi głównie polscy dystrybutorzy artykułów dla zwierząt — dobrzy i rzetelni płatnicy. Drugim źródłem powodzenia jest stałe dopasowywanie się do zmian trendów rynkowych.

— Przejawem takiego dopasowania jest m.in. sprzedaż suplementów dla psów i kotów pod marką własną Primavera. Ich dostawcy, to nasi sprawdzeni od lat kooperanci — mówi Łukasz Paczewski.

Właściciele firmy z Nasielska stale pracują także nad zwiększeniem jej obecności w social mediach i nad poprawą estetyki i funkcjonalności sklepu internetowego, a wysoka pozycja w rankingu „Gazele Biznesu” pozwala wierzyć, że i te wysiłki w krótkim czasie przyniosą doskonały efekt.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Kowalczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu