Tak wysoka pozycja debiutanta, o której zdecydował ponad 700-procentowy przyrost obrotów, robi wrażenie. Historia Profivetu zaczęła się od zamiłowania do zwierząt. Pierwszy z jej założycieli — Łukasz Paczewski jest weterynarzem, który na swym zawodowym koncie ma m.in. prowadzenie hurtowni pasz stosowanych w rolnictwie. Drugi — Michał Cyran to miłośnik psów, który wcześniej pracował jako przedstawiciel handlowy producenta karmy.

Jest więc oczywiste, że powołana przez nich do życia w 2013 r. spółka zajęła się dystrybucją karmy i akcesoriów dla zwierząt domowych. A potencjalnych klientów ma pod dostatkiem. Liczba psów mieszkających w polskich domach jest szacowana na 7 mln, a kotów zaledwie na milion mniej. Pod tym względem nasz kraj utrzymuje się w europejskiej czołówce.
Rozwój marki
Oprócz zamiłowania do zwierząt założyciele spółki wnieśli do niej doskonałą znajomość ich potrzeb, a także praktyczną wiedzę na temat funkcjonowania rynku hurtowego artykułów dla domowych pupili. Dziś Profivet to przede wszystkim hurtownia z asortymentem dla zwierząt lecz także sklep internetowy.
— Przy przychodach, które w roku 2018 wyniosły 77 mln netto, przy zysku ponad 3,5 mln netto, sprzedaż internetowa stanowi niewielki procent udziału w tej wartości. Pragniemy jednak w 2019 rozwijać ten kanał dotarcia do klienta — mówi Łukasz Paczewski. Na tym jednak nie kończą się pomysły na rozwój marki Profivet.
— W planach mamy także otwarcie kilku sklepów zoologicznych w stolicy, a także w podwarszawskim Legionowie — dodaje współwłaściciel firmy.
Świat analogowy i cyfrowy
Pytany o tajemnicę sukcesu Profivetu odpowiada, że pierwsze jego źródło tkwi w doborze kooperantów, a są nimi głównie polscy dystrybutorzy artykułów dla zwierząt — dobrzy i rzetelni płatnicy. Drugim źródłem powodzenia jest stałe dopasowywanie się do zmian trendów rynkowych.
— Przejawem takiego dopasowania jest m.in. sprzedaż suplementów dla psów i kotów pod marką własną Primavera. Ich dostawcy, to nasi sprawdzeni od lat kooperanci — mówi Łukasz Paczewski.
Właściciele firmy z Nasielska stale pracują także nad zwiększeniem jej obecności w social mediach i nad poprawą estetyki i funkcjonalności sklepu internetowego, a wysoka pozycja w rankingu „Gazele Biznesu” pozwala wierzyć, że i te wysiłki w krótkim czasie przyniosą doskonały efekt.