Wszystko w jednym

JUSTYNA CZARNECKA, specjalista ds. PR w Data System Group
opublikowano: 2014-07-09 00:00

KOMENTARZ

Unified Communications (UC), czyli ujednolicona komunikacja, to rozwiązania pozwalające na łączenie różnych kanałów komunikacyjnych: telefonii stacjonarnej i komórkowej, faksu, poczty elektronicznej, narzędzi do konferencji audio i wideo, komunikatorów internetowych. Tak powstaje jedno narzędzie pozwalające wybierać sposób kontaktu.

Pozwala to na zwiększenie wydajności pracy, ograniczenie kosztów i usprawnienie działania firmy. W jaki sposób? Pracownik ma do dyspozycji narzędzie pozwalające mu na dostęp do wszystkich kontaktów czy kalendarzy niezależnie od używanego urządzenia (komputer, tablet, telefon) i miejsca (biuro, dom, hotel podczas służbowego wyjazdu). Przy okazji może w nieskomplikowany sposób organizować chociażby konferencje wirtualnych zespołów, współdzielić dokumenty czy pulpity, a to przekłada się na oszczędność czasu — zawsze mile widzianą, bo czas to pieniądz. Z punktu widzenia firmy ważna jest m.in. możliwość określenia dostępności pracowników, np. poprzez określenie czy są zalogowani do systemu, czy nie albo za pomocą odbiorników GPS montowanych w pojazdach służbowych.

O tym, że zwiększa się rola UC, świadczą m.in. badania Frost & Sullivan. Według danych z raportu przygotowanego przez tę firmę, w 2015 r. na świecie z UC będzie korzystało 50 mln osób. Dla porównania: w roku 2009 było ich zaledwie 2 miliony. [MK]