Wycena Ten Square Games poszła w górę

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-05-05 08:34

Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku, podniósł z 361,2 do 505 zł cenę docelową akcji Ten Square Games. Podtrzymał jednocześnie rekomendację "kupuj".

Raport wydano 4 maja o godz. 8.

EKSPERT OD PRZEJĘĆ:
EKSPERT OD PRZEJĘĆ:
Maciej Zużałek przez ostatnie lata analizował i kupował spółki w funduszach Bridgepoint i Enterprise Investors. Teraz doświadczenie w przejęciach wykorzysta w Ten Square Games.
Fot. Marek Wiśniewski

Specjalista podniósł prognozę zysku netto na lata 2020/21 odpowiednio o 27/33 proc. po  wynikach gry "Fishing Clash" w kwietniu 2020 r. Po zaktualizowaniu prognozy przez Haitong Bank, Ten Square Games jest wyceniany na rok 2020 ze wskaźnikiem PE na poziomie 17,4x, co daje 32-proc. dyskonto w porównaniu do międzynarodowych konkurentów spółki. 

Według Sensor Tower, Fishing Clash wypracował w kwietniu 2020 r. przychody netto w łącznej kwocie 7 mln USD, (po uwzględnieniu 30-proc. prowizji), wobec 5 mln USD przychodów netto w marcu 2020 r. Na platformie Google wygenerował 4 mln USD przychodów wobec 3 mln USD w marcu 2020, a Apple 3 mln USD wobec 2 mln USD w marcu 2020 r.

Analitycy Haitong Bank szacują, że w kwietniu 2020 r. przychody brutto spółki mogą osiągnąć rekordowy poziom ok. 38 mln zł.

"Pandemia koronawirusa, choć fatalna w skutkach dla światowej gospodarki, wydaje się bardzo sprzyjać branży gier, szczególnie typu free-to-play. Przykuwają one znacznie większą uwagę ze strony dotychczasowych i nowych graczy za sprawą zaleceń pozostawania w domu. Dodatkowo wysoki kurs USD wobec PLN powinien nadal wzmacniać nie tylko dynamikę przychodów, ale również rentowność Ten Square Games. Wyłączając prowizje dla Apple/Google, koszty marketingu i wynajmu, reszta kosztów jest denominowana w PLN. Możliwe, że pandemia w gwałtowny sposób zwiększyła popyt na gry i kiedy lockdown/praca zdalna/#zostań w domu całkowicie się skończą, zaobserwujemy pewne spowolnienie albo nawet spadek z obecnych wyśrubowanych poziomów, szczególnie gdy portfele graczy schudną w wyniku obniżek płac lub bezrobocia. Tym niemniej pandemia w widoczny sposób poszerzyła rynek docelowy gier free-to-play, a Fishing Clash robi z tego dobry użytek, co powinno przynieść korzyści w nadchodzących miesiącach" - uważa Konrad Księżopolski.

Jego zdaniem pandemia bardzo spopularyzowała gry i sprawiła, że ten biznes stał się wyjątkowo lukratywny.

ANalityk oczekują, że inni producenci gier także zainwestują w pozyskiwanie użytkowników, co może skończyć się ogólnym wzrostem kosztów marketingowych na rynku. Haitong Bank oczekuje, że w kwietniu koszty marketingowe Ten Square Games wyniosły ok. 28 proc. przychodów.