Wydatki Amazona na przesyłki wzrosły o 5 mld USD

ARŻ, MarketWatch
opublikowano: 2020-11-02 15:48
zaktualizowano: 2020-11-02 15:08

Gigant e-commerce odnotował w trzecim kwartale wzrost przychodów ze sprzedaży o 37 proc. w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami. Wpłynęło to na znacznie wyższe wydatki na przesyłki - wyniosły one 15,06 mld USD. To wzrost o ponad 5 mld USD (57 proc.) rok do roku.

Amazon skorzystał na przejściu na handel elektroniczny podczas pandemii, a kwartalna sprzedaż w okresie od lipca do września wyniosła 96,15 mld USD. W statystykach nie zostało jeszcze uwzględnione wydarzenia Prime Day, które w tym roku odbyło się później niż zwykle, 13 i 14 października.

Amazon
fot. REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo/Forum

„Przychody detaliczne w Ameryce Północnej wzrosły o 8 proc. w porównaniu z drugim kwartałem, a marże poprawiły się o około 10 punktów bazowych, co jest imponujące, biorąc pod uwagę zwiększone koszty związane z generowaniem tych przychodów” – komentuje Charlie O'Shea, wiceprezes Moody's.

Od początku 2020 roku akcje Amazona zyskały na wartości 54,3 proc.